Skins

Moderator: Miels

Reageer
Berichten: 19

Skins

Met alle respect, maar ik vind de layout van het forum enigszins onduidelijk.

Een aantal forumsoftware pakketten zijn voorzien van verschillende skins, zodat het mogelijk is een alternatieve layout te kiezen.

Is dat ook mogelijk bij dit forum?

Gebruikersavatar
Berichten: 11.085

Re: Skins

Wat bedoel je precies met "onduidelijk"? De "skin" van dit forum is custom-made door onze technici: Invision met een vleugje phpBB, het rustige WSF kleurenpallet met blauw als basis. What's not to like? :P


Het feit dat je het over lay-out hebt doet me vermoeden dat je het hebt over de schikking van posts in topics. Onder de optie-knop in de titelbalk vind je drie lay-out-opties. Speel er eens even mee en laat even weten of het geholpen heeft ;)

Berichten: 19

Re: Skins

Met een skin bedoel ik eigenlijk de stylesheet zoals deze in CSS gedefinieerd is ;)


Kijk eens naar deze topic: http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1345304

Het oogt en leest rustiger, maar misschien ben ik wel gewoon een raszeikerd (en wellicht moet ik nog wat wennen aan dit forum) :P

Berichten: 8.614

Re: Skins

Ik moet bekennen dat ik juist de lay-out van WSF aangenamer vind dan het door jou aangehaalde voorbeeld, maar dat is mogelijk een kwestie van smaak en/of gewenning.
Geloof niet alles wat je leest.


Heb jij verstand van PHP? Word Technicus en help mee om Wetenschapsforum nog beter te maken!

Gebruikersavatar
Berichten: 11.085

Re: Skins

Eens met Klintersaas, maar dat was denk ik al duidelijk uit mijn vorige post. Enniehoe... Wat je ziet is wat we hebben. Je zal er denk ik wat aan moeten wennen. (Of je monitor settings een beetje aanpassen ;) )

Gebruikersavatar
Berichten: 17.653

Re: Skins

Tweakers gebruikt totaal andere software dan WSF (React meen ik), en dus is ook de bijbehorende structuur (niet alleen de CSS) anders. Kwestie van smaak natuurlijk, er zijn er ook die SMF of phpBB weer fijner vinden. Net zoals sommige mensen liever wit brood hebben en anderen bruin brood. Ik lust beiden, al heb ik natuurlijk wel mijn voorkeur. ;)
"Knowledge speaks, but wisdom listens."
- Jimi Hendrix -

Berichten: 19

Re: Skins

Yes, inderdaad React, en ik vergeef het jullie hoor :P , was er alleen even nieuwsgierig naar ;)

Gebruikersavatar
Beheer
Berichten: 15.202

Re: Skins

Het is wel mogelijk om gebruikers de keuze te geven tussen skins, maar we hebben ervoor gekozen om dat niet te doen. Om te beginnen zou het (foutloos) ontwikkelen van een skin behoorlijk wat energie kosten. Om maar te zwijgen over de verschillende wijzigingen die we aan het forum hebben doorgevoerd. Bij elke wijziging die enigszins impact heeft op het uiterlijk zou dan ook een andere skin bijgewerkt moeten worden. En tenslotte kiezen we voor onze huidige uitstraling: rustig, zakelijk blauw. Een rood-paarse skin zien we bijvoorbeeld minder zitten.


Kortom: het aanbieden van een andere skin zou wel kunnen, maar het zou veel energie kosten (die we liever in iets anders investeren) en een laag rendement hebben (er zijn immers maar weinig gebruikers die behoefte blijken te hebben aan een andere skin.


Overigens toch bedankt voor je suggestie!
Never be afraid to try something new. Remember, amateurs built the ark. Professionals built the Titanic

Reageer