Lijfrente

Moderator: Rhiannon

Reageer
Berichten: 61

Lijfrente

Ik wil mijn vertrekpremie aanwenden als een soort flexibele lijfrente.

Voorbeeld: vertrekpremie is 50.000 euro bruto en de eerste +/- 3 jaar snoep ik 500 euro uit de pot.

De jaren daarna b.v. 1000 euro uit die pot.

Aan wat voor een soort lijfrente moet ik dan denken?

Berichten: 56

Re: Lijfrente

Komisch, die ads door Google, Ster100, daar staat meteen de mogelijkheid bij van een stamrecht BV. Die geeft je allerhande opties om uit de pot te snoepen. Een accountant heeft dat in een paar klikken op papier staan.

Er zijn nog meer mogelijkheden, maar vandaag de dag ben ik huiverig. De standaard was; koop een lijfrente bij een gerenommeerde verzekeringsmij, leg je wensen op tafel en meteen staat, ook weer met een paar klikken, het hele traject op papier, tot er geen cent meer over is.

Pas op, lijfrente is leuk om te hebben, je gaf overigens niet aan of de bedragen uit de pot per maand of jaar zijn, maar zorg er in ieder geval voor dat aan het eind van het leven er niet een te hoog bedrag verdampt.

M.a.w. als je weet wanneer je zult overlijden moet de laatste uitkering genoeg zijn voor een aardige kist en dan is het op. In veel te veel gevallen is het mooi op papier gezet, met een mooi bedrag per maand en als je al na een paar jaar komt te overlijden blijkt het saldo verdwenen als de erven erom komen vragen.

Huiverig ben ik omdat verzekeraars goed in staat waren voor zichzelf te zorgen en zeer fraaie rendementen berekenden. Nu blijkt dat alle rendementen verdwenen zijn en zelfs de inleg is voor een belangrijk deel verdampt. Kreeg daar vandaag met de post twee schrijnende voorbeelden van. Denk er over om mijn alias te veranderen in: Geschokt!

Reageer