Springen naar inhoud

[wiskunde] Sincostoa

• Log in om te kunnen reageren

sincostoa

sincostoa

• 0 - 25 berichten
  • 3 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 16 april 2009 - 19:42

Hallo ik zou graag snel antwoord willen op mijn vraag:

Wanneer gebruik je Sinus Cosinus en Tangens ik weet dat sinus= Overstaande; schuine enzovoort.

-sincostoa-

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

Phys

Phys

• >5k berichten
  • 7556 berichten
  • VIP

Geplaatst op 16 april 2009 - 19:45

Dit onderwerp past beter in het huiswerkforum en is daarom verplaatst.

Neem hier eens een kijkje.
Never express yourself more clearly than you think.
- Niels Bohr -

sincostoa

sincostoa

• 0 - 25 berichten
  • 3 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 16 april 2009 - 19:48

DIe link zag ik al en werd er niet wijser van ;) maar ik hoop dat je snapt wat ik bedeol;

VB: Je hebt een hoek maar wanener gebruik je sinus ??

Veranderd door sincostoa, 16 april 2009 - 19:49

Jan van de Velde

Jan van de Velde

• >5k berichten
  • 44845 berichten
  • Moderator

Geplaatst op 16 april 2009 - 19:58

Dan ben ik toch bang dat je een beetje te diagonaal leest.

wanneer je wat gebruikt hangt af van wat er bekend is, of van wat je nodig hebt.

Zijn er een overstaande rechthoekszijde en een schuine zijde bekend, dan kun je een sinus uitrekenen.

Ik moet je toch echt voorstellen om eens op je dooie gemak die cursus en de bijbehorende oefenopgaafjes (met complete uitwerkingen) door te werken. Zeker weten dat je dan weet wat je moet weten op jouw niveau.

(ps: de ezelsbrug is niet sincostoa maar soscastoa)

Vertel er daarna ook even bij wat je schoolsoort en leerjaar zijn. Kunnen we je misschien effectiever helpen.
ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN....
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://www.wetenscha...showtopic=59270

mathfreak

mathfreak

• >1k berichten
  • 2458 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 16 april 2009 - 20:09

Je gebruikt de sinus als je naast de gegeven of de gevraagde hoek te maken hebt met de overstaande rechthoekszijde en de schuine zijde. Als je naast de gegeven of de gevraagde hoek te maken hebt met de aanliggende rechthoekszijde gebruik je de cosinus, en als je naast de gegeven of de gevraagde hoek te maken hebt met de overstaande rechthoekszijde en de aanliggende rechthoekszijde gebruik je de tangens.
"Mathematics is a gigantic intellectual construction, very difficult, if not impossible, to view in its entirety." Armand Borel

sincostoa

sincostoa

• 0 - 25 berichten
  • 3 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 16 april 2009 - 20:33

Dan ben ik toch bang dat je een beetje te diagonaal leest.

wanneer je wat gebruikt hangt af van wat er bekend is, of van wat je nodig hebt.

Zijn er een overstaande rechthoekszijde en een schuine zijde bekend, dan kun je een sinus uitrekenen.

Ik moet je toch echt voorstellen om eens op je dooie gemak die cursus en de bijbehorende oefenopgaafjes (met complete uitwerkingen) door te werken. Zeker weten dat je dan weet wat je moet weten op jouw niveau.

(ps: de ezelsbrug is niet sincostoa maar soscastoa)

Vertel er daarna ook even bij wat je schoolsoort en leerjaar zijn. Kunnen we je misschien effectiever helpen.

AHA dus als je overstaande en schiune weet is het altijd SINUS oh zoooooo bedankt.
Maar is het niet zo als je overstaande en schuine weet dat je met sinuz aanliggende berekent?

Jan van de Velde

Jan van de Velde

• >5k berichten
  • 44845 berichten
  • Moderator

Geplaatst op 16 april 2009 - 20:46

AHA dus als je overstaande en schiune weet is het altijd SINUS oh zoooooo bedankt.
Maar is het niet zo als je overstaande en schuine weet dat je met sinuz aanliggende berekent?

Nee.

Alles wat je wil weten staat stap voor stap in die microcursus uitgelegd. Mét oefeningetjes. Ga nou eerst dáár eens rustig van voor naar achter doorheen, voordat we dat ding voor jou alleen helemaal moeten gaan zitten herkauwen. Dat kost jou én ons veel minder tijd voor veel meer resultaat. Écht, álles wat jij zou moeten weten hiervan staat er in, stapje voor stapje. Als je daarná nog vragen hebt, kom dan gerust terug hier.
ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN....
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://www.wetenscha...showtopic=59270

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures