Differentieelproblemen

Moderators: jkien, Xilvo

Reageer
Berichten: 2

Differentieelproblemen

Het is algemeen bekend dat bepaalde differentieelschakelaars bestand zijn tegen de pulsvormige stromen die vermogenelektronica uit het net trekken. Andere echter niet. Mijn vraag is of er iemand de fysische verklaring kent hiervoor. Contacten met producenten leveren weinig op omwille van de beveiliging van patenten.

Iemand een idee?

Gebruikersavatar
Pluimdrager
Berichten: 7.933

Re: Differentieelproblemen

Ik heb niet zo direct een antwoord op de vraag.

Maar wat bedoel je met de beveiliging van patenten?

Berichten: 2

Re: Differentieelproblemen

producenten willen geen technische informatie verstrekken over de constructie van dergelijke differentieelschakelaars omdat bepaalde patenten nog niet verkregen zijn.

Gebruikersavatar
Pluimdrager
Berichten: 7.933

Re: Differentieelproblemen

Zelfs als een patent nog niet verkregen is, maar wel aangevraagd, dan is de informatie openbaar. Het kan zijn dat de fabrikant zelf die informatie niet zomaar aan iedereen wil verstrekken, maar via het patentbureau moet die informatie beschikbaar zijn. Dat is zo geregeld omdat iedereen die meent rechten te hebben of zelf al zoiets heeft uitgevonden, de mogelijkheid moet hebben om de patentverlening aan te vechten.

Gebruikersavatar
Lorentziaan
Berichten: 320

Re: Differentieelproblemen

Mijn vraag is of er iemand de fysische verklaring kent hiervoor.


Verschil in dynamisch gedrag van de verschillen paden door de schakelaar? Als één pad meer gedempt is dan het ander kan dit misschien leiden tot een differentiële spanning?
Wil je eindelijk die dure computer aan het werk zetten...

help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...

http://www.wetenschapsforum.nl/index.ph ... opic=59270

Reageer