Lonen in energiesector

Moderator: Rhiannon

Forumregels
(Middelbare) school-achtige vragen naar het forum "Huiswerk en Practica" a.u.b.
Zie eerst de Huiswerkbijsluiter
Reageer
Berichten: 69

Lonen in energiesector

Onlangs las ik dat technici in de energie-sector een hoger loon krijgen dan technici in andere sectoren.

Is dat werkelijk zo? Dit is interessant als ik later werk moet zoeken na mijn studies. Mijn keuze voor later kan daarvan afhangen en ik zou graag iets doen in de wetenschap. Het is mooi meegenomen om een hoog (start)loon te krijgen.

Volgend jaar zou ik de studies als ingenieur starten en zoek ook wat info over werkaanbiedingen voor later maar vooral de lonen in verschillende sectoren..vandaar deze vraag.

Moderator (Bart): Voortaan een betere titel opgeven

Gebruikersavatar
Berichten: 5.679

Re: Lonen in energiesector

Dat was volgens mij het geval bij de directie, niet voor technici :shock:

Maar serieus, een wereld van verschil zal het heus niet maken, bovendien is er niet echt een "vast" loon (hangt compleet van je achtergrond en vooral van het bedrijf af) en lopen de salarissen binnen één sector al veel meer uiteen dan een eventueel verschil tussen de energie-sector en andere sectoren.

Tenslotte zou ik bij het zoeken naar een baan in eerste instantie kijken of het bedrijf je aanspreekt, het immateriële voordeel daarvan kan een stuk zwaarder gaan wegen dan je misschien denkt. Ik moet er niet aan denken om voor wat meer centen mijn tijd te moeten besteden aan werk dat ik eigenlijk minder leuk vind.
In theory, there's no difference between theory and practice. In practice, there is.

Berichten: 69

Re: Lonen in energiesector

Ik ben natuurlijk aan het zoeken in Lucht (ruimtevaart) bedrijven, en ook energiecentrales die vind ik ook heel interessant..

Natuurlijk zoek ik eerst iets wat mij aanspreekt of ik het werk graag zal doen, maar toch vind ik dat het loon van de bedrijven best mag vergelijken voor een ingenieur in dit geval.

Reageer