Welke forumsoftware prefereer jij?

Moderator: Rhiannon

Reageer
Berichten: 72

Welke forumsoftware prefereer jij?

De meeste gebruiken vBulletin, waarom gebruikt WSF IP?

En wat zou je zelf gebruiken als je een forum wilt maken?

Gebruikersavatar
Berichten: 17.659

Re: Welke forumsoftware prefereer jij?

De meeste gebruiken vBulletin, waarom gebruikt WSF IP?
1. De meesten gebruiken niet vBulletin. Ik denk dat het meest gebruikte phpBB is.

//Edit:
En wat zou je zelf gebruiken als je een forum wilt maken?
PhpBB of Invision. Van de huidige nieuwste versie van beiden heeft phpBB mijn voorkeur, waarschijnlijk zal IPB 3.0 straks weer een voorsprong hebben op phpBB 3.0 (wat dan alweer bijna 2 jaar oud is). Als je niet teveel bijzondere/afwijkende eisen hebt en je hebt er wat geld voor over, dan is Invision vanwege de ondersteuning de betere partij.
"Knowledge speaks, but wisdom listens."
- Jimi Hendrix -

Gebruikersavatar
Berichten: 24.578

Re: Welke forumsoftware prefereer jij?

Dat phpBB het meest wordt gebruikt, is natuurlijk omdat het gratis is. Van de betalende forumsoftware wordt vB geloof ik wel meer gebruikt dan IPB, vB bestaat ook al een stuk langer.
"Malgré moi, l'infini me tourmente." (Alfred de Musset)

Gebruikersavatar
Berichten: 17.659

Re: Welke forumsoftware prefereer jij?

Klopt, klopt. Maar er zijn ook veel andere gratis varianten. En veel betaalde. Van de gratis varianten prefereer ik phpBB en van de betaalde Invision. En als ik puur kijk naar het ontwikkelgemak dan wint phpBB bij mij zelfs van Invision (vooral doordat het geschreven en gedocumenteerd is met het oog op modificaties). De grote plus van betaalde software is de ondersteuning die je krijgt met support tickets e.d., daar kan open source niet tegenop.
"Knowledge speaks, but wisdom listens."
- Jimi Hendrix -

Reageer