Tijdzones

Moderators: Michel Uphoff, jkien

Forumregels
(Middelbare) school-achtige vragen naar het forum "Huiswerk en Practica" a.u.b.
Zie eerst de Huiswerkbijsluiter
Reageer
Gebruikersavatar
Berichten: 145

Tijdzones

June 10 from 11:00 PM ET to 12:00 ET (8:00 PM PT to 9:00 PM PT).
Weet iemand wat dit wil zeggen? Op google vind ik enkel een verklaring voor PT (nl UT-8hrs, dus onze tijd - 10 uur), maar voor PM PT vind ik niets. Is er niemand die toevallig weet hoe dit om te rekenen naar onze tijd?
Jan Vonk

Berichten: 866

Re: Tijdzones

IK ben gaan zien op

http://www.worldtimezone.com/time-us12.html

PT betekent pacific time en ET is eastern time

PM betekent, zoals bij ons, post meridien dwz de uren die wij aanduiden met 12 tot 23u

AM is dan weer ante meridien dus van middernacht tot middag.

Ik veronderstel dat je daar wel verder mee kan.

Berichten: 226

Re: Tijdzones

De afkortingen voor tijdzones zijn trouwens officieus. Alleen die van UTC is officieel.

Gebruikersavatar
Berichten: 238

Re: Tijdzones

Meestal worden EST en PST gebruikt voor Eastern en Pacific. Eastern Standard Time en Pacific Standard Time. Dan is er nog MST, Mountain Standart Time en CST, Central Standard Time. PST is ter hoogte van California met Los Angelas en San Fransisco, de kust van de stille oceaan dus. MST is Colorade/Utah met steden als Denver en Salt Lake City, alles bij de rockies dus. CST is Texas en Illinois, met steden als Houston, Chicago en St. Louis, het middenwesten dus. EST is Florida, New York en Washington DC met steden als New York, Miama, Philidelphia en Boston, de hele oostkust dus.

Nu echter is het Daylight Saving Time dus heten de tijden waar ze nu op zitten EDT, PDT, CDT en MDT, Standard vervangen door Daylight.

Hier in Nederland zitten we in CET, Central European Time, net als Parijs, Berlijn Warsaw en Rome. Portugal en Engeland hebben GMT of WET, Western European Time. Dan is er nog EET, Eastern European Time, met steden als Athene, Istanbul, Cairo en Helsinki.
Peter van Gemert

2e jaars Luchtvaart- en Ruimtevaarttechniek, TU Delft

Gebruikersavatar
Berichten: 145

Re: Tijdzones

Bedankt.

Ik vrees dat ik in dat geval te laat ben... :shock:
Jan Vonk

Reageer