Spieken

Moderator: Rhiannon

Reageer
Berichten: 510

Spieken

Zelfs de beste wetenschappers zullen ooit wel eens gespiekt hebben. Maar wat zijn nu jullie beste spiekmethodes? Hier een aantal methodes die wij op school veel gebruiken:

 Je tabellenboek volschrijven, of volplakken met geprinte samenvattingen

 Met je mobieltje een foto maken van je antwoorden, en deze vervolgens via bluetooth versturen

 Kuchen ( 1 keer kuchen is A 2 maal B etc…) Is alleen geschikt voor meerkeuze.

Gebruikersavatar
Berichten: 193

Re: Spieken

K. Jansen schreef:Zelfs de beste wetenschappers zullen ooit wel eens gespiekt hebben. Maar wat zijn nu jullie beste spiekmethodes? Hier een aantal methodes die wij op school veel gebruiken:

 Je tabellenboek volschrijven, of volplakken met geprinte samenvattingen  

 Met je mobieltje een foto maken van je antwoorden, en deze vervolgens via bluetooth versturen

 Kuchen ( 1 keer kuchen is A 2 maal B etc…) Is alleen geschikt voor meerkeuze.
Wij gebruikte bij meerkeuze vragen ook verschillende standen van de voeten. En dan niet je voet schuin zetten is A maar je voet schuin zetten is de kortste zin (in verband met verschillende versies :shock: )
Weet wat je zegt... Maar zeg niet alles wat je weet

Gebruikersavatar
Berichten: 778

Re: Spieken

K. Jansen schreef:Zelfs de beste wetenschappers zullen ooit wel eens gespiekt hebben. Maar wat zijn nu jullie beste spiekmethodes? Hier een aantal methodes die wij op school veel gebruiken:

 Je tabellenboek volschrijven, of volplakken met geprinte samenvattingen  

 Met je mobieltje een foto maken van je antwoorden, en deze vervolgens via bluetooth versturen

 Kuchen ( 1 keer kuchen is A 2 maal B etc…) Is alleen geschikt voor meerkeuze.
Ik had een casio rekenmachine, helt naar lichtgrijs, lichtgroen (ik lijd beetje aan daltonisme) : als je op het hoesje van je rekenmachine schrijft in potlood kan je perfect spieken; potlood is echt EN ALLEEN goed zichtbaar bij een welbepaalde lichtinval. (Ik ben er wel mee betrapt geweest)
An diesem Beispiel sehen Sie, meine Damen und Herren, dass Politiker, die die Nase vorn haben, Intellektuelle ins Schlepptau nehmen können

Gebruikersavatar
Berichten: 385

Re: Spieken

Mss best niet doen. Ik 'ken' iemand, die had gespiekt voor een test. Maar had vergeten om alles van zijn lat te vegen. Hij komt aan op het examen met die lat en wordt gevat. Nul op zijn examen waar hij niet voor had gespiekt.

De best methode is nog altijd gewoon uw les goed leren, of er gewoon tegen kunnen da ge slecht punten hebt.

Gebruikersavatar
Berichten: 9.240

Re: Spieken

Ik heb alles bij elkaar twee keer gespiekt geloof ik, alle twee voor engels. Dit was geheel onnodig, omdat ik toch met een negen voor engels slaagde. Het was voor mij dus ook meer tijdverdrijf dan echt spieken.

Spieken vindt ik niet leuk, ik pik niets van andere mensen, dus ook niet potentiele antwoorden. Ik zou me eigen kapot ergeren als ik een onvoldoende zou krijgen omdat de gene van wie ik spiekte ook een onvoldoende heeft.

Tja, het is en blijft een goede methode om je door school te lootsen.

Berichten: 3

Re: Spieken

Voor wiskunde scheikunde of natuurkunde in je grafische rekenmachine de formule's zetten voor de zekerheid :shock:

Re: Spieken

Ik printe meestal wat woorden uit met een zo klein mogelijk lettertype.

Een belangrijke tip is niet te stiekem doen. Dat valt juist op.

In een boek plakken deed ik ook wel.

Gebruikersavatar
Berichten: 778

Re: Spieken

NASE schreef:Mss best niet doen.  Ik 'ken' iemand, die had gespiekt voor een test.  Maar had vergeten om alles van zijn lat te vegen.  Hij komt aan op het examen met die lat en wordt gevat.  Nul op zijn examen waar hij niet voor had gespiekt.

De best methode is nog altijd gewoon uw les goed leren, of er gewoon tegen kunnen da ge slecht punten hebt.
Ja maar op een lat valt potlood op :shock:

Op een donkere achtergrond kan je zeer moeilijk potlood onderscheiden tenzij met een lichtinval!

En de mensen kijken niet direct naar een rekenmachine (tenzij je een rekenmachine op tafel hebt liggen tijdens een overhoring voor Nederlands!)
An diesem Beispiel sehen Sie, meine Damen und Herren, dass Politiker, die die Nase vorn haben, Intellektuelle ins Schlepptau nehmen können

Re: Spieken

Ik verstopte meestal wat boeken op het toilet, en vroeg dan of ik naar het toilet mocht. Na een tijdje werkte dat niet meer --waarschijnlijk omdat teveel mensen het deden -- toen de leraren vooraf meldde dat je alleen naar het toilet mocht, als je de opgaves al had ingeleverd. Afgezien van dat, nooit echt veel gespiekt, maar wel bij het theorie gedeelte van mijn rij-examen.

Gebruikersavatar
Berichten: 8.557

Re: Spieken

Mensen zullen zich vast afvragen: waar laat ik een spiekbriefje als ik die eenmaal heb gemaakt?

De perfecte oplossing: Smeer het briefje (de kant die je hebt beschreven) in met prit, leg deze op je knie en spiek maar raak. Komt de leraar langs dan duw je je knie omhoog tegen de tafel aan zodat je briefje vast blijft plakken.
"Meep meep meep." Beaker

Gebruikersavatar
Berichten: 778

Re: Spieken

Wouter_Masselink schreef:Mensen zullen zich vast afvragen: waar laat ik een spiekbriefje als ik die eenmaal heb gemaakt?

De perfecte oplossing: Smeer het briefje (de kant die je hebt beschreven) in met prit, leg deze op je knie en spiek maar raak. Komt de leraar langs dan duw je je knie omhoog tegen de tafel aan zodat je briefje vast blijft plakken.
1) Dan moet je al een serieuze balansoefening doen om je knie constant mooi evenwijdig te houden :shock:

2) En je pritt moet ook al stevig genoeg zijn, stel u voor dat het briefje niet kleeft en dwarrelend door de tocht bij de leraar belandt.

:?:
An diesem Beispiel sehen Sie, meine Damen und Herren, dass Politiker, die die Nase vorn haben, Intellektuelle ins Schlepptau nehmen können

Gebruikersavatar
Berichten: 824

Re: Spieken

Ik was erg slecht in spieken, veel te nerveus. Ik heb dan ook zelden gespiekt, alleen bij geschiedenis. Dat was de enige manier op het laatst om nog een redelijke onvoldoende (dus een 4 of 5 i.p.v. een 2) te halen. We hadden echt een vreemde leraar, maar het voordeel van hem was wel dat je gewoon alle papieren op tafel kon leggen die je maar wilde, want dat leek hem toch niet te interesseren. Spieken was dus niet moeilijk. En dan liep 'ie ook nog eens regelmatig de klas uit tijdens een repetitie :shock:
Ik wou dat ik een elektron was, dan kon ik altijd paren

Berichten: 104

Re: Spieken

gewoon een spiekbriefje in code taal schrijven

ofwel een taal die je zelf hebt uitgevonden

of in morse taal

nog een mogelijkheid is om alles in te spreken op minidisc of dergelijk en dan een draadloos speaker in je oor, hiervoor moet je natuurlijk wel iets langer haar hebben om dit te verbergen. Het is vooral handig voor bewijzen, bij bijvoorbeeld analyse. Stel dat je er 50 moet kennen, dan spreek je er gewoon 50 in en 1 bewijs per nummer. Het inspreken is natuurlijk in dicteervorm zodat je niet steeds moet terugspoelen.

Gebruikersavatar
Berichten: 293

Re: Spieken

nooit zelf gespiekt...wel eens anderen geholpen en een keer gehad dat we de opgaves van een scheikundeproefwerk hadden (die natuurlijk wel ingekeken en met de anderen opgelost). Als je opgaves laat slingeren vraag je er gewoon om...

jullie zijn wel erg inventief zeg!

Berichten: 100

Re: Spieken

Of gewoon op je bovenbeen schrijven en een short of rokje aandoen.

Wat ik ook eens gehoord had en dat was wel een hele goeie is met een gele stylo je antw op een papieren zakdoek schrijven. als je wil kijken snut je erna je neus en voila. komen controleren zullen ze waarschijnlijk niet doen :?: en je ziet het ook niet door de zakdoek ofzo doordat het in geel is.

Onder je horloge schijven wordt ook vaak gedaan.

ben je echt wanhopig dan kan je zo een pritt correct it ding nemen en gans volschrijven en aflezen bij het rollen. dat was de laatste nieuwe mode in men humaniora :shock:

Reageer