Studiekosten als pendelstudent

Moderator: Rhiannon

Reageer
Berichten: 8

Studiekosten als pendelstudent

Heeft iemand een idee wat een bedrag ik voor handen dien te hebben om een jaar als pendelstudent te gaan studeren?

Het betreft de universiteit van Leuven en ik zou pendelen vanuit hasselt.

Als dit niet het juist forum is dan hoor ik het wel.

alvast bedankt

Berichten: 771

Re: Studiekosten als pendelstudent

Bwa, inschrijvingsgeld en aankoop boeken en andere eenmalige dingen zou ik uitgaan van 800-1000 euro, om het beetje ruw te schatten

Als pendelstudent zit je grootste kost in je eten en drinken elke dag, wat dat betreft kom je voor dat toe met 100 euro/maand, als je beetje afwisselt tussen warm en broodjes :P

Pendelstudenten gaan niet zo heel vaak uit, dus weer iets gespaard ^^

Verder kan ik niet direct op significante kosten komen die je hebt...

maar euhm... pendelen vanuit hasselt?

Mag ik vragen welke richting je doet? :P

want geloof me: pendelen is qua vermoeidheid echt niet te onderschatten (ik spreek uit ervaring ;) )

Maar I assume dat je wel tamelijk goeie treinverbinding hebt, maar dan nog

Berichten: 8

Re: Studiekosten als pendelstudent

Tommeke14 schreef:Bwa, inschrijvingsgeld en aankoop boeken en andere eenmalige dingen zou ik uitgaan van 800-1000 euro, om het beetje ruw te schatten

Als pendelstudent zit je grootste kost in je eten en drinken elke dag, wat dat betreft kom je voor dat toe met 100 euro/maand, als je beetje afwisselt tussen warm en broodjes :P

Pendelstudenten gaan niet zo heel vaak uit, dus weer iets gespaard ^^

Verder kan ik niet direct op significante kosten komen die je hebt...

maar euhm... pendelen vanuit hasselt?

Mag ik vragen welke richting je doet? :P

want geloof me: pendelen is qua vermoeidheid echt niet te onderschatten (ik spreek uit ervaring ;) )

Maar I assume dat je wel tamelijk goeie treinverbinding hebt, maar dan nog
Sociale en politieke wetenschappen ga ik normaal gezien beginnen. Aan de manier hoe je je verwoord lijkt het alsof de vermoeidheid afhankelijk is van de studierichting. Ik neem aan dat dit een misvatting is. Of niet?

De treinverbinding is op het eerste zicht zeer goed. 3 treinen per uur.

In welke zin is het vermoeiend? :P

Berichten: 771

Re: Studiekosten als pendelstudent

Die richting valt volgens mij mee op dat vlak

Want ik doe burgerlijk ingenieur, en dat is elke dag om 8 uur beginnen, dus bijgevolg elke dag vroeg opstaan (en ben dan nog eens pas thuis tegen 6 uur)

(alhoewel op de KUL pas om 8.30 wordt begonnen volgens mij)

er zijn gewoon richtingen die meer of minder les hebben dan andere

Berichten: 8

Re: Studiekosten als pendelstudent

Ah op die manier. Op dat vlak is de richting wel redelijk "rustig" ja. Als ik de infobrochure toch moet geloven.

Bedankt voor info. ;)

Reageer