Springen naar inhoud

ik ben god ?

• Log in om te kunnen reageren

• Gast

Geplaatst op 11 juni 2005 - 19:55

ik ben God...jij bent god...wij met zn allen zijn god..Als wij met ons allen elkaar als god beschouwen en met respect behandelen zijn wij er toch.Meteen daarop de kerk moskee enz. afschaffen en dan moet jij eens zien..dan krijgen wij het beloofde land en krijgen wij onze paradijs, onze hemel op aarde.De kerk is gewoon een instelling dat door mensen die macht over andere willen hebben in elkaar is geprutst. Hoeveel ellende heeft deze kerkelijke instituut door de eeuwen heen...en nu ook nog.. teweeg gebracht. :shock:

Er is maar een God, en dat zijn wij mensen met zn allen...ik heb mijn halve leven in Afrika gewoond en ik heb er heel wat ellende gezien...en als GOD wil zal het ook daar en over de rest van de wereld een paradijs zijn...als GOD wil..dus als WIJ dat willen, en niet afschuiven op een of andere boeman dat zij !! de kerk dus...God noemen

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

p__

p__

• >1k berichten
  • 2972 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 11 juni 2005 - 20:15

We zijn 1.

Bestaat meervoud?

light of dark

light of dark

• 0 - 25 berichten
  • 10 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 13 juni 2005 - 22:45

Ik ben zelf God, god van mezelf.
Vraag aub niet wie is mezelf. Want ik weet het niet...

Leuke gast

Leuke gast

• >1k berichten
  • 1166 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 13 juni 2005 - 22:54

ik ben God..... ....... .......

u bedoeld: 'wij zijn god..'

p__

p__

• >1k berichten
  • 2972 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 13 juni 2005 - 23:21

ik ben God..... ....... .......

u bedoeld: 'wij zijn god..'

Bestaat er wel zoiets als 'wij'?

Of zijn we allemaal 1?

DePurpereWolf

DePurpereWolf

• >5k berichten
  • 9240 berichten
  • VIP

Geplaatst op 14 juni 2005 - 14:16

Een terecht omschrijving van god.

Niet de enigste omschrijving van god, maar wel een goede.

Anthrax

Anthrax

• >250 berichten
  • 486 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 14 juni 2005 - 14:33

(Tip: ik heb een geweldige serie gelezen over mensen uit de oertijd genaamd Het volk van ... (op de puntjes komt altijd iets anders) het 1ste is 'wolf' en het zijn er 9 en elk 500p dik en geschreven door W.Michael Gear en Kathleen O'Neil Gear, het basis idee is ook alles is een)

Knownothing

Knownothing

• >250 berichten
  • 742 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 15 juni 2005 - 19:48

Het blijft toch maar vaag vind ik. Hoe kan je dat onderbouwen? En wat ik mij bij pantheisme-achtige toestanden altijd afvraag is: wat voor god hou je dan nog over? Als alles god is, is het vreselijkste ook een deel van god.
Zeg nooit: 'Ik kan me niet voorstellen dat dit-of-dat zich heeft kunnen ontwikkelen door natuurlijke selectie' en neem iemand die dat zegt nooit serieus. Keer op keer blijkt het een inleiding te zijn tot een intellectuele bananenschil-ervaring.(Dawkins)

p__

p__

• >1k berichten
  • 2972 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 15 juni 2005 - 19:50

Het blijft toch maar vaag vind ik. Hoe kan je dat onderbouwen? En wat ik mij bij pantheisme-achtige toestanden altijd afvraag is: wat voor god hou je dan nog over? Als alles god is, is het vreselijkste ook een deel van god.

Inderdaad, dat is dan ook een onderdeel van God.
God is dan niet meer het vaderachtige figuur dat op een wolk zit.

Knownothing

Knownothing

• >250 berichten
  • 742 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 15 juni 2005 - 20:02

Het lijkt mij uitgesloten dat iemand met zijn verstand in de goede plooi een god aanvaard waarvan dus bijvoorbeeld o.a. de concentratiekampen deel uitmaken.

Ik denk dus dat wanneer je uitgaat van 'god is allen en alles is god', je niets meer overhoud wat je enigzins op een traditionele god lijkt (en ik zie traditioneel wel breder als 'man met baard op wolk'). Daarom is het duidelijker om alles gewoon alles te noemen en niets god.
Zeg nooit: 'Ik kan me niet voorstellen dat dit-of-dat zich heeft kunnen ontwikkelen door natuurlijke selectie' en neem iemand die dat zegt nooit serieus. Keer op keer blijkt het een inleiding te zijn tot een intellectuele bananenschil-ervaring.(Dawkins)

p__

p__

• >1k berichten
  • 2972 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 15 juni 2005 - 20:36

Het lijkt mij uitgesloten dat iemand met zijn verstand in de goede plooi een god aanvaard waarvan dus bijvoorbeeld o.a. de concentratiekampen deel uitmaken.

Zo vreemd is dat niet hoor.

Voor mij is in principe een universeel bewustzijn al voldoende om als God te fungeren. Dit bewustzijn kan net als alle bewustzijns ook kwaad doen.

Echter, als alles in het universum 1 geheel is en 1 universeel bewustzijn heeft, dan is het logisch dat dit bewustzijn zichzelf geen kwaad wil doen.

Wanneer Jantje 20 miljoen joden vergast, zal dit universele bewustzijn dit niet prettig vinden, want deze is immers zowel Jantje als de 20 miljoen joden.

Het is dus mogelijk dat onderdelen van dit bewustzijn (die zich niet realiseren dat ze 1 zijn met alles, en dus zichzelf kwaad doen als ze een ander kwaad doen) slecht handelen, maar het geheel zal dit proberen te voorkomen.

Het neigt dus naar het goede. (en onder 'goed' bedoel ik hier alles wat een bewustzijn als plezierig ervaart. 'kwaad' is het tegenovergestelde)

Rifleman

Rifleman

• >100 berichten
  • 187 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 15 juni 2005 - 20:51

god is wat jij geloofd.. geloof jij in jezelf, geloof jij dat jij alles uitmaakt.. dan ben jij god..

of zoiets :shock: ;)

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures