Springen naar inhoud

Paarvorming of creatie

• Log in om te kunnen reageren

thermo1945

thermo1945

• >1k berichten
  • 3112 berichten
  • Verbannen

Geplaatst op 02 mei 2009 - 21:55

Is er ooit onderzoek gedaan naar het volgende? Ik kan er niets over vinden.
a) Hoe vaak per seconde ontstaat er in in elke m3 van het heelal tegelijk een elektron en positron?
b) Bestaat er een bepaalde statistiek met welke energie ze ontstaan?
c) Is de frequentie bij a) gelijk aan de annihilatie frequentie? (Ik verwacht van wel.)

Veranderd door thermo1945, 02 mei 2009 - 22:00

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

snmsee

snmsee

• >25 berichten
  • 48 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 07 mei 2009 - 21:26

a) Hoe vaak per seconde ontstaat er in in elke m3 van het heelal tegelijk een elektron en positron?

Dit is lastig te meten, omdat virtuele deeltjes niet te meten zijn. Er zijn wel schattingen. Zo is het verval van zwarte-gaten (Hawking-Bekenstein radiation) gebasseerd op het ontstaan van dergelijke deeltjes.

b) Bestaat er een bepaalde statistiek met welke energie ze ontstaan?

Wat bedoel je met statistiek? Fermi-Dirac of Einstein-Bosen statistiek? Of een geheel andere?

c) Is de frequentie bij a) gelijk aan de annihilatie frequentie? (Ik verwacht van wel.)

Ja. Wat anders wordt de energie behoudswet geschonden.

thermo1945

thermo1945

• >1k berichten
  • 3112 berichten
  • Verbannen

Geplaatst op 08 mei 2009 - 18:10

Wat bedoel je met statistiek?

De deeltjesparen zullen steeds met verschillende energieŽn ontstaan(, uiteraard met een vast minimum). Hoe ziet de verdeling over die energieŽn eruit?

physicalattraction

physicalattraction

• >1k berichten
  • 3104 berichten
  • Moderator

Geplaatst op 24 oktober 2009 - 13:01

Er is inderdaad al heel veel onderzoek naar gedaan, al in de jaren '30 in de vorige eeuw, maar een duidelijk antwoord vind ik ook niet zo snel op internet. Het hangt namelijk van vele factoren af, bijvoorbeeld van elektrisch veld en van gradiŽnt van elektrisch veld in de ruimte. Voor een voorbeeld kun je dit artikel eens lezen, maar eenvoudig is het niet.

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures