Accelerometer integreren over welke periode?

Moderators: jkien, Xilvo

Reageer
Berichten: 29

Accelerometer integreren over welke periode?

(Als ik dit op de verkeerde plaats gepost heb, verplaats het dan gerust)

Een massa-veersysteem (tractor) bestaat uit 3 massa's en veren (zie figuur bijlage). Er is een accelerometer op het chassis bevestigd, een op de cabine en een op de een van twee trilplaten die de twee voorste banden doen trillen. In totaal weegt de tractor 7 ton. Stijfheden en eigenfrequenties van de onderdelen zijn gekend. Over hoeveel tijd moet ik de versnelling van de accelerometer integreren om de maximale uitwijking (in meter) van respectievelijk het chassis en de cabine te bekomen?
Bijlagen
Massa_veer.JPG
Massa_veer.JPG (14.5 KiB) 372 keer bekeken

Berichten: 2.746

Re: Accelerometer integreren over welke periode?

Om een antwoord te krijgen, zal je best eens de verbanden geven die je al zelf gevonden hebt.

Berichten: 29

Re: Accelerometer integreren over welke periode?

Om de maximale uitwijking van het chassis te berekenen, doe ik het volgende:

De spanning van de accelerometer (bv. 0,11531 V) vermenigvuldig ik met de conversiefactor van de accelerometer (9,81m/s² / 0,100V). Dan denk ik dat ik 2x moet integreren over de eigenperiode van het chassis. Aangezien de resonantiefrequentie ongeveer 2,3 Hz is, moet ik vermenigvuldigen met 0,43478²/2.

Dus de berekening na mekaar:

0,11531 . (9,81/0,100) . (0,43478²/2) = 1,069 m

Berichten: 29

Re: Accelerometer integreren over welke periode?

Om een antwoord te krijgen, zal je best eens de verbanden geven die je al zelf gevonden hebt.


Betekent dat dat ge het antwoord niet weet en nog meer informatie wilt? Of betekent dat dat ge het antwoord wel weet, maar wilt uitzoeken of ik geen profiteur ben die geen enkele moeite doet om oplossingen te vinden voor problemen en al zijn heil zoekt op fora zoals dit?

Reageer