[natuurkunde] ultrasone golven berekenen

Moderators: ArcherBarry, Fuzzwood

Reageer
Berichten: 11

[natuurkunde] ultrasone golven berekenen

ik moet ultrasone golven of akoestische golven berekenen, maar moet hierbij ook gebruik maken van hoeken. Wat hiermee bedoeld wordt is me niet helmeaal duidelijk. Is hiervoor een formule voor handen en zoja dewelke? Kan iemand mij een tip geven over deze formule of gewoon de formule geven zodat ik op de goeie weg zit.

Thanks

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 51.259

Re: [natuurkunde] ultrasone golven berekenen

Dag Belleke, welkom ;) op het forum Huiswerk en Practica.

Jij wilt vlot hulp. Dat is alleen goed mogelijk als je daar zelf wat voor doet.

Naast de algemene regels van dit forum hebben we voor dit huiswerkforum een paar speciale regels en tips.

Die vind je in de huiswerkbijsluiter

In die huiswerkbijsluiter staat bijvoorbeeld:

Quote[td] [color="#808080"][b][u]VAKGEBIED-TAGS[/u][/b] [i]Plaats het vakgebied waarop je vraag betrekking heeft tussen rechte haken in de titel. bijv: [biologie] of [frans]. Zo blijft dit huiswerkforum overzichtelijk.[/i] [/color] [/td]
Hebben we even voor je gedaan. Denk je er de volgende keer zélf aan??
Quote[td] [color="#808080"][b][u]STEL JE VRAAG VOLLEDIG [/u][/b] [i]Doe de moeite om vooral "sommetjes" volledig over te nemen, liefst inclusief een bijbehorend plaatje of verklarend schetsje. Maar al te vaak worden huiswerktopics verwarrend (zowel voor vragers als voor helpers) omdat vraagstellingen verkort worden weergegeven, waarbij net iets cruciaals verdwijnt, of omdat de vraag bijvoorbeeld verwijst naar punt A en punt B en niemand ziet wat hij zich daarbij moet voorstellen. [/i][/color] [/td]
Als je iets moet berekenen, al of niet met hoeken(??) dan is het wel zo duidelijk om die opgave hier te plaatsen. Doe je dat hieronder a.u.b. alsnog eerst even?

[/color]
ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN...
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://www.wetenscha...showtopic=59270

Berichten: 11

Re: [natuurkunde] ultrasone golven berekenen

dat is het hem juist. De metingen moeten nog gedaan worden, en om alles te berekenen zoek ik een formule die ook rekening houdt met de hoeken die de ultrasone golven maken.

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 51.259

Re: [natuurkunde] ultrasone golven berekenen

De metingen moeten nog gedaan worden, en om alles te berekenen
wát ga je dan meten aan je ultrasone golven??
ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN...
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://www.wetenscha...showtopic=59270

Berichten: 11

Re: [natuurkunde] ultrasone golven berekenen

- de golflengte en voorplantingsnelheid van de golf meten

- de voorplantingsnelheid die men verwacht voor een geluidsgolf in de omgeving waarin men werkt meten , uitgaande van de ideale gaswet.

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 51.259

Re: [natuurkunde] ultrasone golven berekenen

Daar zie ik geen hoeken. ;)

Hoe ga je die metingen verrichten? Met wat voor apparatuur?
ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN...
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://www.wetenscha...showtopic=59270

Reageer