uiterlijk vs innerlijk

Moderator: Rhiannon

Reageer
Berichten: 69

uiterlijk vs innerlijk

In de maatschappij kijkt men meer naar het uiterlijk van mensen . Bij een sollicitatie van een een bedrijf zal men bv. eerder iemand nemen met een mooi gezichtje dan iemand met littekens op zijn gezicht of dergelijke.

Werk zoeken waar je veel mee met mensen geconfronteerd wordt is belangrijk als men naar het uiterlijk kijkt en daar ben ik wat tegen. Kijk maar naar die vervelende reclames op televisie. Men gebruikt modellen en mooie vrouwen voor kledij, nieuwe drankjes, een nieuw product... altijd mooie mensen en ook op series en zelfs films. Je vind ze overal.

Het innerlijk komt dan op de tweede plaats en is minder belangrijk.

Ik heb er dus een hekel aan met al deze suppermodellen in tijdschriften, op tv, reclameborden, je ziet ze gewoon overal.

En op het gebied van een vriend/in vind ik het innerlijke belangrijker ook omdat ik liever iemand heb waarmee je goed kunt praten ipv iemand die ego doet of geen interesse heeft... maar daarna kijk ik eigenlijk ook naar het uiterlijk , ze hoeft geen suppermodel te zijn natuurlijk. Als ik er getallen moet "opplakken" dan kijk in naar het innerlijk voor 60 % en uiterlijk 40 %

Maar de maatschappij gaat wat te ver op gebied van het uiterlijk. Daar heb ik een hekel aan.

(ps: ik zeg dit niet omdat ik zelf lelijk ben, ik vind mezelf best niet lelijk maar knap ben ik nu ook weer niet dit ff tussen haakjes :shock: )

Gebruikersavatar
Berichten: 740

Re: uiterlijk vs innerlijk

Eerlijk gezegd denk ik niet dat iedereen uiterlijk een meerwaarde vindt, in tegen deel maar ze promoten het wel... een leuke menselijk trekje.

Het is inderdaad jammer dat een stom kalf of een ongelooflijk arogante zak zo veel met zich mee krijgen omdat ze knap zijn. Vooral zielig bij liefde. Ik heb al genoeg mensen zien gaan voor de knappe (vrouwelijke hond) zonder te zien dater een schat van een meisje naast hen stond die ideaal was doch niet zo knap.

Ook wel jammer dat iedereen er blijft in trappen, tis ongelooflijk. In België zijn er duizende mensen die geilen op de weervrouw alhoewel ze in alle eerlijkheid stom isen niet echt subliem mooi. Waarom kijken de manne graag naar ned 2 sport nieuws? (dat knap ding is er toch nog he? ) Laura Croft etc etc

Ik neem aan dat het nog een restje instinkt die knaagt aan hun ratio (weer een sterk argument dat mensen zo slim zijn en zelf bewust kuch) Mooie kinderen hebben success later dus zoek je mooie partner, etc etc

Nog een artefact van vroeger (net als veel eten)

xd

Re: uiterlijk vs innerlijk

mijn gok is dat het uiterlijke in eerste instantie belangrijker is dan het innerlijke; na verloop van tijd zal het innerlijke belangrijker worden. Een knap dommerdje is leuk om even mee te daten, maar na een afspraak of twee (meer natuurlijk als er sex in het spel is en je geen alternatieven hebt :shock: ) wordt een slimmere meid ongetwijfeld interessanter. Idem, een sollicitant kan er prima uitzien maar als hij/zij er continu een zootje van maakt, dan overleeft die persoon de proeftijd niet.

(er is wel leuk experimenteel sociaalpsychologisch onderzoek (van Aldert Vrij) dat laat zien dat mannen die voor de rechtbank komen een minder zware straf krijgen als ze een heel goed uitziende partner hebben. Ook worden knappe, lange Amerikaanse presidenten (Ronald Reagan, Kennedy) als "beter" (effectiever) beschouwd dan minder goed uitziende presidenten (Gerald Ford) (zie onderzoek van Robert House). Dus als je er een beetje goed uitziet: vraag niet hoe het kan, maar profiteer ervan!

Berichten: 672

Re: uiterlijk vs innerlijk

De zaken gaan slecht op het bedrijf van Mr Gheld

Twee van zijn drie secretaresses moeten afvloeien doch de keuze is niet eenvoudig,Als test legt hij een identieke stapel werk op de drie bureau's met halverwege een biljet van 500 Euro ertussen,en vertrekt naar London.

Na de zakenreis komt hij op kantoor en roept ze een voor een op het matje om hun prestaties toe te lichten.

Dame 1 had de hele stapel verwerkt maar repte met geen woord over de 500 €.

Dame 2 had driekwart van de stapel verwerkt en overhandigde een copy van de overschrijving waaruit bleek dat ze het geld op de bank had gezet.

Dame 3 had wat door het pakje werk zitten bladeren tot ze de 500 € vond...onmiddelijk sprong ze in haar autootje,reed naar de renbaan en won uiteindelijk een veelvoud van het bedrag waarvan ze bereid was de helft aan de baas te geven.

Wie mocht uiteindelijk blijven?

Die blonde met die grote borsten.

Gebruikersavatar
Berichten: 778

Re: uiterlijk vs innerlijk

peterA schreef:De zaken gaan slecht op het bedrijf van Mr Gheld

Twee van zijn drie secretaresses moeten afvloeien doch de keuze is niet eenvoudig,Als test legt hij een identieke stapel werk op de drie bureau's met halverwege een biljet van 500 Euro ertussen,en vertrekt naar London.

Na de zakenreis komt hij op kantoor en roept ze een voor een op het matje om hun prestaties toe te lichten.

Dame 1 had de hele stapel verwerkt maar repte met geen woord over de 500 €.

Dame 2 had driekwart van de stapel verwerkt en overhandigde een copy van de overschrijving waaruit bleek dat ze het geld op de bank had gezet.

Dame 3 had wat door het pakje werk zitten bladeren tot ze de 500 € vond...onmiddelijk sprong ze in haar autootje,reed naar de renbaan en won uiteindelijk een veelvoud van het bedrag waarvan ze bereid was de helft aan de baas te geven.

Wie mocht uiteindelijk blijven?

Die blonde met die grote borsten.
Dus dame drie die met al het geld plastische chirurgie liet ondergaan? :shock:
An diesem Beispiel sehen Sie, meine Damen und Herren, dass Politiker, die die Nase vorn haben, Intellektuelle ins Schlepptau nehmen können

Berichten: 6

Re: uiterlijk vs innerlijk

Haha idd.

Ik denk zelf dat iedereen wel naar het uiterlijk kijkt dat geef ik zelf ook dik toe omdat het natuurlijk wel mooi meegenomen is als je er goed uit ziet.

Als je een vriendin hebt kom je tijdens de relatie in een fase terecht waarbij je niet meer zou nauwlettend naar het uiterlijk kijkt(beetje verzorgd mag natuurlijk wel) omdat je aan elkaar gewend bent, je houdt van elkaar, je weet wie jullie zijn en wat jullie met z'n tweeen kunnen en willen bereiken idd het seksleven wordt er natuurlijk ook veel leuker van , maar je zal toch tijdens periodes zonder seks met deze persoon goed om moeten kunnen gaan.

Nou even het liefdesleven terzijde, er goed uit zien is heus niet altijd negatief

het wil ook zeggen dat jij jezelf veel aandacht geeft en dat vereist bij sommige mensen misschien enige moeite, maar dan heb je ook wat :shock:

Maar het is inderdaad ook zo dat mensen op zakelijk gebied misschien te veel selecteren op uiterlijk, terwijl dat soms niet eens nodig is, ik denk dat het promoten van het uiterlijk zoals op televisie dit fenomeen alleen nog maar erger maakt. Ik krijg namelijk van de televisie de indruk dat wanneer je er goed uitziet je vervolgens ook goed kan presteren.

Gebruikersavatar
Berichten: 1.349

Re: uiterlijk vs innerlijk

Uiterlijk is wel degelijk belangrijk, in ieder geval als het een onaantrekkelijk uiterlijk is. Dat kan meerder oorzaken hebben:

1) Er is iets mis met je. Mensen met het syndroom van Down zijn bijvoorbeeld onaantrekkelijk, net als mensen met een groeistoornis, etc. Dit zijn vrijwel altijd dingen waarop je wel moet discrimineren. (Je kan iemand met een iq van 40 of een lengte van 1:20 onmogelijk gelijk behandelen als alle anderen.)

2) Je verzorgt jezelf slecht. Je stinkt, of je bent te dik (als dit dus niet gevolg is van een ziekte), of je kamt je haar niet. In deze gevallen is het iemands eigen verantwoordelijkheid dat hij/zij slechter behandeld wordt.

3) Je kan er niets aan doen, pure pech. Dit zijn de tragische gevallen zoals juigdpuistjes, eczeem, aanleg om dik te worden en brandwonden. Ik kan alleen maar hopen dat hier binnenkort goede medicijnen voor uitgevonden worden. (Psychische problemen vallen meestal ook in deze categorie.)
Give a man a fire, and he's warm for a day. Set him on fire, and he's warm for the rest of his life!

Gebruikersavatar
Berichten: 710

Re: uiterlijk vs innerlijk

Tja, het karakter is natuurlijk het belangrijkste, maar liefst met een bijpassend mooi gezicht, maarja..
De mens is een dier dat met zijn voorpoten Bach speelt.

Berichten: 141

Re: uiterlijk vs innerlijk

Tja uiterlijk wordt en probleem de dag van vandaag...

Ik heb daar een mooi vb. van uit mijn kennissenkring :

Een jongen die niet echt lelijk is van gezicht en bovengemiddeld intelligent en een goed gevoel voor humor had doch hij was zeer mager en twijfelde daardoor aan zichzelf...resultaat de vrouwtjes zagen hem nauwelijks staan...dus die jongen naar de fitness maar boekte weinig resultaat...gevolg : een paar hormonenkuurtjes en meneer had het lichaam van adonis...iedereen was opeens vriendelijk tegen hem en had respect voor hem en keek naar hem op...de vrouwtjes vallen als vliegen voor hem ondanks dat hij een rotzak geworden is onder invloed van die hormonen en een plots teveel aan zelfvertrouwen...maar hij krijgt ze nu wel mooi in zijn bed...bij sollicitatiegesprekken krijgt hij opeens de voorkeur op anderen...mensen die vroeger hem niet aankeken en zelfs met hem lachten willen nu opeens dikke vrienden zijn...meneer stijgt te hoog in zijn bol en krijgt de terugklap van de hormonenkuurtjes...resultaat opgenomen in de psychiatrie en de spiermassa smelt weg als sneeuw voor de zon...opeens zijn alle liefjes en vrienden nergens meer te bespeuren...

Dit is een duidelijk slachtoffer van de huidige maatschappij die enkel maar meer schijnt te draaien op uiterlijk en sex...

Het rare is dat hij vroeger eigenlijk wel knap was maar niet volmaakt...zijn goed goed karakter en humor deden weinig terzake want men gaat blijkbaar uit van de 1ste indruk de dag vandaag,is deze niet goed wordt je gewoon afgeschreven en je kansen bijna nihil...het toppunt vanalles is nog het feit dat je een beuzak en ***** mag zijn maar de mensen dit allemaal aanvaarden zolang je er sterk en goed uitziet???

Dit is nu een vb. van een man maar ik ken ook vrouwen met een mooi gezichtje,slanke lijn en grote borsten met een IQ van een varken en enorm slecht karakter die zich alles mogen permiteren en overal binnen geraken en aan de bak komen...

Is het z'on holle maatschappij dat we willen?

Berichten: 61

Re: uiterlijk vs innerlijk

Er zijn zat niet zo knappe of zelfs lelijke mensen die bij NASA werken. 8)

Gebruikersavatar
Berichten: 4.810

Re: uiterlijk vs innerlijk

Ik vind wel dat iemand er degelijk moet uitzien. Ik kan gerust met iedereen overweg maar iemand die er echt niet uitziet lijkt me ook niet zo intressant om bij te zitten :shock:

Als je lang bij dezelfde mensen bent dan kijk je ook helemaal niet meer naar het uiterlijk. Alleen als je nieuwe mensen leert kennen ga je volgens mij op zoek naar een selectie van mensen die je als je vriend wilt. En waar kan je dan beter op af gaan dan op het uiterlijk ? Volgens mij doe je dit allemaal onbewust maar het is toch zo. In een bedrijf is dat net hetzelfde, als er twee mensen zijn en je hebt niet echt info over die twee personen en je moet kiezen. Dan geef je toch automatisch voorkeur aan iemand die er goed uitziet ? ;) Natuurlijk als je weet dat die persoon die er wat minder goed uitziet echt een stuk slimmer is dan ligt het wel anders ...

Mijn mening is dus: Ga voor het innerlijk, en zolang die persoon er redelijk normaal uitziet dan is er niks mis :wink:

Berichten: 26

Re: uiterlijk vs innerlijk

ik ben het er ook niet mee eens dat uiterlijk zo'n grote rol speelt in onze maatschappij, maar ik snap t wel. Ik bedoel, iemand zijn uiterlijk is toch de eerste indruk die je krijgt van een persoon. En uitstraling kan veel over iemand vertellen, maar het kan ook enorm mislijdend zijn.

Het is nu eenmaal een fijt dat mensen liever omgaan met iemand die er goed uitziet, om zichzelf een beter aanzien te geven, je gaat immers om met n knap persoon (een persoon waar andere tegen opkijken).

En stel er zijn twee nieuwe mensen in je klas; de ene is dik en ziet er sullig uit, de andere ziet er goed uit en heeft een perfect figuur. Je moet met een van hen samenwerken; dan ga je allicht voor de gene die er het beste uitziet. Pas later, als je ze beide wat beter kent, zou je voorkeur naar de dikke persoon kunnen gaan.

Ik denk dat uiterlijk voor de eerste indruk heel belangrijk is, maar dat wil niet zeggen dat je altijd perfect knap hoeft te zijn. Je uitstraling is wat mij betreft nog veel belangrijker. Het probleem is echter vaak dat mensen die wat minder knap zijn gebrek aan zelfvertrouwen hebben, wat er voor zorgt dat ze zich niet optimaal durven te uiten en zich op de achtergrond zullen houden. En zo valt ook hun uitstraling weg...
Who wants to live forever?

Reageer