[fysica] ventilator stuwdruk berekenen

Moderators: ArcherBarry, Fuzzwood

Reageer
Berichten: 1

[fysica] ventilator stuwdruk berekenen

Hallo,

Mijn eerst vraag op een forum ever, dus ben benieuwd.

Ik ben voor mijn afstudeeropdracht bezig met het ontwerpen van een constructie die in een kraan moet komen te hangen. Het systeem moet gepositioneerd worden d.m.v. een ventilator.

De formule F=p*A is in die hoedanigheid bij mij bekend, maar die druk en/of de oppervlakte zijn voor mij beide parameters.

Graag zou ik dus een aanknopingspunt vinden om mijn berekening en keuze voor een waaier op te baseren.

Tevens moet deze waaier, die overigens gewoon in een duct mag zitten i.v.m. de veiligheid, beide zijde dezelfde kracht opleveren, hij word aangedreven door een hydrauliekmotor die beide kanten op hetzelfde vermogen en toerental op kan leveren.

Ik heb ook al info van een hovercraft team opgezocht. Maar op het net is hier bar weinig voor te vinden.

Hoop spoedig iets van jullie te horen.

GR Bart

Gebruikersavatar
Berichten: 24.578

Re: [fysica] ventilator stuwdruk berekenen

Welkom op het forum Huiswerk en Practica.

Jij wilt vlot hulp. Dat is alleen goed mogelijk als je daar zelf wat voor doet.

Naast de algemene regels van dit forum hebben we voor dit huiswerkforum een paar speciale regels en tips.

Die vind je in de huiswerkbijsluiter

In die huiswerkbijsluiter staat bijvoorbeeld:

Quote[td] [color="#808080"][b][u]VAKGEBIED-TAGS[/u][/b] [i]Plaats het vakgebied waarop je vraag betrekking heeft tussen rechte haken in de titel. bijv: [biologie] of [frans]. Zo blijft dit huiswerkforum overzichtelijk.[/i] [/color] [/td]
Hebben we even voor je gedaan. Denk je er de volgende keer zelf aan?[/color]
"Malgré moi, l'infini me tourmente." (Alfred de Musset)

Reageer