Medewerking gevraagd voor thesisonderzoek

Moderator: Rhiannon

Reageer
Berichten: 2

Medewerking gevraagd voor thesisonderzoek

Beste,

Graag wilde ik je medewerking vragen om me in het kader van mijn eindwerk voor mijn opleiding psychologie te helpen. Het onderzoek gaat de kwaliteit na van een recent vertaalde vragenlijst. Om deze vragenlijst op zijn waarde te toetsen neem ik ook nog 5 andere korte vragenlijsten af. Om dit geheel in te vullen heb je ongeveer een kwartiertje tijd nodig. De vragenlijsten peilen vooral naar je activiteiten, gedachten en emoties met betrekking tot verschillende situaties. Naast het onderzoeken van de kwaliteit van deze vragenlijsten, ga ik ook de verbanden tussen de verschillende vragenlijsten na, om te onderzoeken of onze stemming een impact heeft op onze gedragingen.



Je kan deelnemen door naar de volgende weblink te gaan: http://www.thesistools.com/?qid=79773&ln=ned



Je zal zien dat je gevraagd wordt om in te loggen met een emailadres. Dat hoef je niet te doen. In plaats van je email kan je gewoon een verzonnen naam of “alias” invoeren. Aangezien het onderzoek anoniem is, hoef ik je niet opnieuw te contacteren, en heb ik jouw email-adres dus niet nodig.



Denk eraan dat je deelname een belangrijke wetenschappelijke waarde heeft en vandaar zou ik het ook ten zeerste appreciëren indien je deze link zou doorsturen naar je familie, vrienden en kennissen. Ik wil beklemtonen dat je vrij bent om al dan niet deel te nemen aan het onderzoek. Alle gegevens worden anoniem verwerkt (je naam wordt overigens helemaal niet gevraagd), en bovendien kijken we niet naar individuele antwoorden, maar wel naar antwoordpatronen op groepsniveau.



Nogmaals van harte dank!



Met vriendelijke groeten,



Dorien Hoes

Berichten: 4

Re: Medewerking gevraagd voor thesisonderzoek

Ingevuld! Maar deze vragenlijst is toch meer een psychologische test dan een controle daarop? Moet er nu dezelfde spreiding aan antwoorden uitkomen?

Feedback: De eerste vragenlijst staan een aantal kromme zinnen in naar mijn mening. Kan ze nu niet meer eruit halen.

Berichten: 2

Re: Medewerking gevraagd voor thesisonderzoek

Alvast bedankt om hem in te vullen. Het gaat allemaal om bestaande (betrouwbaar, valide) vragenlijsten. Inhoudelijk kan ik daar dus niets aan veranderen. Wanneer deze vragenlijsten afzondelijk worden gebruikt ( bv. bij patiënten), peilen ze wel degelijk naar individuele symptomen. Dat gaan we hier niet doen. De vragenlijsten worden samen afgenomen met als primaire doel om de vertaling van de eerste vragenlijst op zijn waarde te toetsen ( hoe betrouwbaar en valide is die, in vergelijking met de andere vragenlijsten). Hiertoe moeten talloze analyses worden uitgevoerd en moeten vooral heel veel verbanden worden onderzocht met de andere vragenlijsten.

Hopelijk biedt dit enigszins een antwoord op jouw vraag.

vriendelijke groeten,

Dorien Hoes

Reageer