Wiskunde en een vlaagje fysica

Moderator: Rhiannon

Reageer
Gebruikersavatar
Berichten: 3.112

Wiskunde en een vlaagje fysica

Karel hoorde iemand naar hem roepen: "Waar zijn we?"

Na enkele seconden stilte ontwaarde Karel een reusachtige luchtballon bijna recht boven zijn hoofd. Na twintig minuten antwoordde Karel; " U bevindt zich in een mandje onder een luchtballon!". De ballonvaarder zei daarop: "U bent zeker een wiskundige?!". "Hoezo"' vroeg Karel verbaasd. "Dat is heel eenvoudig: ten eerste moest ik wel erg lang op antwoord wachten; ten tweede is het antwoord correct en ten derde heb ik er niets aan!"

Vraag aan de lezer:

Kan je iets zeggen over de weersgesteldheid?

Gebruikersavatar
Berichten: 11.085

Re: Wiskunde en een vlaagje fysica

thermo1945 schreef:Karel hoorde iemand naar hem roepen: "Waar zijn we?"

Na enkele seconden stilte ontwaarde Karel een reusachtige luchtballon bijna recht boven zijn hoofd. Na twintig minuten antwoordde Karel; " U bevindt zich in een mandje onder een luchtballon!". De ballonvaarder zei daarop: "U bent zeker een wiskundige?!". "Hoezo"' vroeg Karel verbaasd. "Dat is heel eenvoudig: ten eerste moest ik wel erg lang op antwoord wachten; ten tweede is het antwoord correct en ten derde heb ik er niets aan!"
Waarop de wiskundige overigens repliceert: "Dan bent u zeker een manager?" Ook dat blijkt te kloppen, en de manager wil uiteraard weten hoe de wiskundige dat wist. "Dat is heel eenvoudig: U stelt mij een vraag, en als het correcte antwoord u niet aanstaat, is het nog mijn schuld ook!"

Reageer