Het nut en belang van sterrenwachten.

Moderators: Michel Uphoff, jkien

Reageer
Berichten: 10

Het nut en belang van sterrenwachten.

Wij maken een opdracht voor ANW op school. Het doel is dus, het nut en belang van sterrenwachten onderzoeken.. :?: Nou zijn gisteren naar het Sterrenwacht Museum Sonnenborgh geweest, en we hebben een afspraak met copernicus dat ze een speciale avond voor ons zullen openstellen. Dit alles goed en wel, maar:

We hebben bijna nog geen informatie over de geschiedenis van Sterrenwachten, of over de toekomstverwachting. Zouden jullie ons kunnen helpen? :shock: Over de geschiedenis denk ik dat iedereen wel eens kan worden, maar over de toekomst kunnen de verschillende visies verschillen. Daarom zou ik graag alle verschillende meningen willen horen, en dan tot een soort conclusie willen komen.

Alvast bedankt allemaal!

Gebruikersavatar
Berichten: 367

Re: Het nut en belang van sterrenwachten.

Ik zou denk ik een stuk of 20 sterrenwachten aanschrijven met de vraag wat hun doelstelling is en hoe zij die in de toekomst willen invullen.

Het zal per sterrenwacht verschillen maar er zullen ook wel sterke overeenkomsten zijn.

Ik betwijfel echter of er sterrenwachten zijn met een, laten we zeggen, 5-jarenplan waarin hun toekomstplannen concreet zijn uitgekristalliseerd.

Het nut van een sterrenwacht kan elke sterrenwacht je wel vertellen, alsmede hoe ze dat tot uitdrukking brengen.

Succes!
Living on Earth can be expensive, but it does include a free trip around the sun.

Berichten: 10

Re: Het nut en belang van sterrenwachten.

We zullen ze emailen over de toekomstplannen. Maar kunt u ons uw visie(s) vertellen qua het belang en nut van sterrenwachten voor de maatschappij? Ik moet bekennen dat ik nog nooit naar een sterrenwacht was geweest, of zelfs maar wist dat sterrenwachten bestonden voordat ik aan deze opdracht begon. :shock:

We zijn al achter het belang in het verleden gekomen, sterrenwachten werden toen voornamelijk gebruikt om meridianen, tijd, kalenders of zelfs het weer te bepalen. Tegenwoordig ligt dat volgens mij echter anders, maar we zijn er nog niet helemaal uit hoe.. ;)

Bedankt voor uw hulp!

Re: Het nut en belang van sterrenwachten.

ik denk dat het daar ook voor wordt gebruikt. Als je naar die speciale avond gaat, waar je het al over had, kan je denk ik ook veel vragen stellen, en dus veel te weten te komen.

Veel succes! :wink:

Berichten: 10

Re: Het nut en belang van sterrenwachten.

ik denk dat het daar ook voor wordt gebruikt.(...)


Word het nog steeds gebruikt voor het bepalen van tijd enzo? Daar heb je nu toch die grote sterrenwachten in Chilli enzo voor?

Re: Het nut en belang van sterrenwachten.

Het wordt tegenwoordig niet meer gebruikt voor tijd, als ik het goed heb.

Gebruikersavatar
Berichten: 151

Re: Het nut en belang van sterrenwachten.

voor de tijd zijn er tegenwoordig de atoomklokken.

Het nut van sterrenwacht is denk het onderzoeken van het heelal om te kijken hoe dit zich gedraagt.

(ben blij dat ik dit niet moest doen voor ANW :shock: )
Schaken is een sport om de hersens te kraken en de dag door te komen.

Soms echter kraken de hersens niet en kan de dag beter snel voorbij gaan.

Re: Het nut en belang van sterrenwachten.

kunnen jullie misschien er ook wat meer omheen vertellen? zoals het verleden enzo...

Reageer