Springen naar inhoud

[biochemie] studies antioxidanten

• Log in om te kunnen reageren

Fem_ke

Fem_ke

• 0 - 25 berichten
  • 15 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 13 mei 2009 - 19:46

Ik ben bezig met het schrijven van een artikel over het effect van Beta-caroteen op longkanker.
wat ik mezelf nog afvraag is: " Waarom begonnen onderzoekers een studie naar het effect van antioxidanten op kanker?" Hoe komen ze daar bij?
kan iemand me helpen daar een antwoord op te vinden?

mvg,
Femke

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

Jona444

Jona444

• >1k berichten
  • 1409 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 13 mei 2009 - 20:44

Op google vind ik er niet veel over. Ik weet dat Moses Gomberg de ontdekker is van de vrije radicalen. Ik kan me voorstellen dat men al snel de link legde naar de biochemie en ontdekten dat vrije radicalen ook in het lichaam actief zijn en vervolgens in vitro constateerden dat vrije radicalen reactief zijn met DNA. Uit onderzoek is dan gebleken dat antioxidanten vrije radicalen kunnen neutraliseren.

De onderzoeken over antixodidanten en kanker zijn dan epidemiologisch.
Its supercalifragilisticexpialidocious!

Jan van de Velde

Jan van de Velde

• >5k berichten
  • 44893 berichten
  • Moderator

Geplaatst op 13 mei 2009 - 20:57

Dag Fem_ke, welkom ;) op het forum Huiswerk en Practica.

Jij wilt vlot hulp. Dat is alleen goed mogelijk als je daar zelf wat voor doet.

Naast de algemene regels van dit forum hebben we voor dit huiswerkforum een paar speciale regels en tips.
Die vind je in de huiswerkbijsluiter

In die huiswerkbijsluiter staat bijvoorbeeld:

VAKGEBIED-TAGS
Plaats het vakgebied waarop je vraag betrekking heeft tussen rechte haken in de titel.
bijv: [biologie] of [frans]. Zo blijft dit huiswerkforum overzichtelijk.

Hebben we even voor je gedaan. Denk je er de volgende keer zélf aan??

ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN....
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://www.wetenscha...showtopic=59270

Mrtn

Mrtn

• >1k berichten
  • 4220 berichten
  • VIP

Geplaatst op 14 mei 2009 - 03:53

Op welk niveau schrijf je hier precies over? Het scheelt nogal of het je PhD is of een verslag voor een brugklasser op de HAVO ;)

Het is geen gekke gedachte je af te vragen wat al die zuurstof die we ge- en verbruiken in ons lichaam precies doet, met Gomberg's radicalen in het achterhoofd. Al snel vraag je je dan af waar al die radicalen dan reacties mee aangaan, wat ze kapot maken en wat daar de consequenties van zijn. Voor je het weet zit je dan bij onderzoek naar kanker..

Een tip die ik je nog kan geven is je te verdiepen in het TIM en Tiny TIM model van TNO, daarmee doen ze op het moment erg veel onderzoek naar de biologische beschikbaarheid van AOX'en. Leuk dat er veel van het spul in je groene thee zit, maar kan je lichaam dat wel opnemen en áls het opgenomen is, waar gaat het heen en wat doet het dan?
Of course, the theory of relativity only works if you're going west.
-Calvin-

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures