Frisdrank automaten

Moderator: Rhiannon

Reageer
Berichten: 25

Frisdrank automaten

Waarom keren frisdrankautomaten nooit hele euro's uit?

ik kan begrijpen dat er een apart vak voor wisselgeld is waarin alleen 50, 20 en 10 eurocent inzit. Maar waarom geen euro's??

Gebruikersavatar
Berichten: 270

Re: Frisdrank automaten

Omdat....

de grootste euromunt 2euro is, en drinken uit de automaat bijna altijd duurder is dan een euro?
Niemand is slim genoeg om z'n eigen domheid te bevatten.

Berichten: 25

Re: Frisdrank automaten

nee.. 80 cent of 70 cent per blikje ;) sommige automaten 1 euro per blikje...maar dan nog krijg je 2x 50 cent terug ipv 1 euro.

Berichten: 12.262

Re: Frisdrank automaten

Goedkope automaat... maar ik denk dat het antwoord gewoon heel praktisch is: er zitten maar 3 houders in voor wisselgeld, en als de prijzen op 10 cent zijn afgerond is het meest praktische daar 10, 20 en 50 cent in te plaatsen.

Met guldens ging dat veel beter omdat we geen 50 cent hadden, al denk ik ook niet dat je rijksdaalders terugkreeg als je er een 5 gulden stuk ingooide...
Victory through technology

Berichten: 703

Re: Frisdrank automaten

Sterker nog, als je er 2 euro ingooit, en duwt op geld terug, krijg je 4 stukken van 50 cent terug.

Ik denk dat het ermee te maken heeft dat 1 munt van 2 euro kleiner is dan 4 van 50 cent.

Berichten: 25

Re: Frisdrank automaten

Ik denk dat het ermee te maken heeft dat 1 munt van 2 euro kleiner is dan 4 van 50 cent.


uhh??

Berichten: 12.262

Re: Frisdrank automaten

Ik denk dat het met hetzelfde van doen heeft eigenlijk - bovendien is het bij lang niet alle automaten zo dat geld dat je erin werpt, er ook weer uit kan komen... het is maar net of de inworp ook naar het wisselgeld vakje wordt verplaatst of niet. Als je er bijvoorbeeld 5 van 20 cent in gooit is de kans ook aanwezig dat je er 2 van 50 terugkrijgt.
Victory through technology

Reageer