Lucht is materie

Moderator: physicalattraction

Reageer
Berichten: 2

Lucht is materie

Ik ben ergens vast komen te zitten ...

Lucht is materie.

Lucht heeft ook een massa.

Lucht heeft dan ook energie.

Kan je lucht dan ook beschouwen als een brandstof? ;)

Gebruikersavatar
Berichten: 500

Re: Lucht is materie

Dat kan, in lucht zit bijvoorbeeld zuurstof. Sommige sterren fuseren zuurstof in hun kernen tot andere stoffen, en daarbij komt energie vrij.

Of een wat praktischer voorbeeld; Er zijn auto's die rijden op samengeperste lucht, die lucht wordt volgensmij niet verbrand, maar de energie van het uitzetten van de lucht wordt gebruikt. Alleen is dit niet echt effieciënt aangezien er veel energie verloren gaat in de vorm van warmte bij het samenpersen van de lucht.

Maar ik vraag me wel af waar je eigenlijk heen wilt?

Gebruikersavatar
Berichten: 3.112

Re: Lucht is materie

Lucht is materie - klopt

Lucht heeft ook massa - klopt

Lucht heeft ook energie - klopt, zwaarte-energie, thermische energie en als het waait bewegingsenergie.

Berichten: 2

Re: Lucht is materie

Waar ik naartoe wil ... ik weet het niet.

Misschien eens brainstormen over dit.

Als lucht voldoet aan al deze kwaliteiten, dan moet het toch ook gebruikt kunnen worden als voortstuwingsbron, zonder dat men het samenperst. (Zeilboten buiten beschouwing gelaten :P )

In sé kan lucht dan opbranden op een bepaald niveau?

Ik denk het toch ja? Als het materie heeft en een massa, en het beschikt over een energie, dan moet men die energie toch kunnen omzetten in een aanrijfbron? ;)

Gebruikersavatar
Berichten: 3.112

Re: Lucht is materie

Als het materie heeft en een massa, en het beschikt over een energie, dan moet men die energie toch kunnen omzetten in een aanrijfbron?
Windmolen

Gebruikersavatar
Berichten: 299

Re: Lucht is materie

Om even snel en simpel een idee van massa te geven: De luchtdruk op Aarde is vergelijkbaar met de druk onder 1 meter water.
login: yes

password: I don't know, please tell me

password is incorrect

login: yes

password: incorrect

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 51.270

Re: Lucht is materie

De luchtdruk op Aarde is vergelijkbaar met de druk onder 1 meter water.
typefoutje: 10 m.... (tikje meer, ca 10,3 m, gemiddeld)
ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN...
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://www.wetenscha...showtopic=59270

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 51.270

Re: Lucht is materie

Kan je lucht dan ook beschouwen als een brandstof? ;)
nee, lucht brandt niet

(bewegende) lucht kan een energieleverancier zijn. Met behulp van een windmolen kun je bewegingsenergie van lucht omzetten in elektrische energie

Brandstoffen zijn leveranciers van chemische energie. Ook die kun je, via verschillende wegen, omzetten in elektrische energie.

en zo zijn er nog wel meer energiebronnen
ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN...
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://www.wetenscha...showtopic=59270

Reageer