Springen naar inhoud

(scheikunde) molair volume en dichtheid

• Log in om te kunnen reageren

sophieFox

sophieFox

• 0 - 25 berichten
  • 12 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 17 mei 2009 - 15:09

haay!
Ik ben sophie in ik heb een dringende vraag; wat is het verband tussen de dichtheid, de temperatuur en het molair volume van een stof??
Ik krijg hier vragen over in mijn boek is hier niet erg duidelijk over.
dit soort vragen krijg ik:

A Bereken de massa van 1,00 L water bij 100 graden C als is gegeven dat de dichtheid van water bij deze temperatuur 0,958 g x mL ^-1 berdraagt.

B bij 100 graden en 1 bar is het molair volume 31.1 liter.
Hoeveel dm^3 waterdamp 1.00 liter water wrdt omgzet bij deze Temperatuur en druk.

Ik hoop dat jullie mij met deze vraag kunnen helepn. Het liefts met enige spoed.

Sophie

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

thermo1945

thermo1945

• >1k berichten
  • 3112 berichten
  • Verbannen

Geplaatst op 17 mei 2009 - 15:34

massa = dichtheid x volume
massa per mol = dichtheid x volume per mol

Mrtn

Mrtn

• >1k berichten
  • 4220 berichten
  • VIP

Geplaatst op 17 mei 2009 - 15:46

Het is een vraag die je inzicht op de proef stelt zo te zien..

Probeer je dit voor te stellen: je bevriest een kopje water. Het water zet natuurlijk uit bij bevriezing, maar wordt het werkelijk meer?
Vanuit een andere invalshoek: wat is er met de dichtheid van het water gebeurd als het eenmaal bevroren is? Zoals Thermo al aangaf is dichtheid: massa/volume. Welke van die drie veranderen in deze situatie?

Als je naar het aantal molen kijkt, wat gebeurt daarmee als je de boel bevriest? En wat zegt dat over de massa?
En als je weet dat het volume grote is geworden, wat is dan je conclusie over de dichtheid?
Of course, the theory of relativity only works if you're going west.
-Calvin-

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures