Stimuleert het amerikaanse buitenlandbeleid wereldvrede of geweld?

Moderator: Rhiannon

Forumregels
(Middelbare) school-achtige vragen naar het forum "Huiswerk en Practica" a.u.b.
Zie eerst de Huiswerkbijsluiter
Reageer
Berichten: 8.614

Stimuleert het amerikaanse buitenlandbeleid wereldvrede of geweld?

Woordje vooraf: Tijdens de lessen geschiedenis die ik dit jaar heb gekregen, werd vooral gefocust op internationale betrekkingen en spanningen en de (politieke) geschiedenis van België. Interessante onderwerpen waar ik me graag verder in zou verdiepen. Bovendien krijg ik op het aanstaande eindexamen gegarandeerd een aantal argumentatievragen voorgeschoteld. Om goed beslagen te ijs te komen, had ik graag reeds een aantal stellingen geponeerd om te vernemen wat de forumgemeenschap (en bij uitbreiding de gehele gemeenschap, waarvoor dit forum min of meer model staat) daarover denkt. Zodoende maak ik reeds kennis met de verschillende gedachten die er over dergelijke onderwerpen bestaan en hopelijk ontstaan er zo ook nog een aantal aangename discussies. Iedereen die dus een interessante link, een boeiend opiniestuk of gewoon een ongezouten en goed beargumenteerde mening wilt aandragen: graag!

De kernvraag van deze topic is de volgende:
  • Werkt het Amerikaanse buitenlandbeleid de wereldvrede in de hand, of stimuleert het eerder geweld?
Daarbij denk ik dat het essentieel is om een onderscheid te maken tussen het (naar mijn mening) desastreuze buitenlandbeleid van Bush en het hopelijk evenwichtigere beleid van Obama, waarvan de gevolgen echter nog niet ten volle duidelijk zijn.

PS: Ik verwijs graag nog naar deze topic over Bush' uitspraken m.b.t. Iran als nucleaire grootmacht en naar deze topic over de zgn. oorlogsmisdaden van Bush.
Geloof niet alles wat je leest.


Heb jij verstand van PHP? Word Technicus en help mee om Wetenschapsforum nog beter te maken!

Reageer