Krachtveld

Moderator: physicalattraction

Reageer
Berichten: 199

Krachtveld

In de sciencefiction kom je allerlei dingen tegen waarvan wij nu zeggen dat het onmogelijk is, maar waarschijnlijk toch mogelijk blijken te zijn. Warpspeed, teleportatie, onzichtbaarheid... het zit er allemaal aan te komen. Nog een voorbeeld is het krachtveld (of shields). En ik vroeg mij af hoe je dit zou kunnen realiseren.

Ik zat zelf aan het volgende te denken: als twee voorwerpen op elkaar afketsen raken ze elkaar niet echt. De elektronen van de voorwerpen stoten elkaar af. Nou dacht ik: is het mogelijk om elektronen door middel van een complex magnetisch veld als een dunne schil om een voorwerp te laten draaien? Op deze manier zou je met hetzelfde effect een ander voorwerp kunnen afketsen.

Is dit dus misschien mogelijk? Ik zou graag ook jullie ideeën willen horen!

Gebruikersavatar
Berichten: 50

Re: Krachtveld

Het idee met een schild van elektronen lijkt mij onmogelijk. Allereerst, alle elektronen zijn hetzelfde. Het is niet zo dat je plus-elektronen en min-elektronen hebt. Je kan dus niet de kracht opheffen alleen maar vergroten. En bovendien zou een dunne schil van elektronen bij lange na niet krachtig genoeg zijn om een geconcentreerde kracht als bijv. een laser tegen te houden. Mij lijkt het logischer om het dieper te zoeken dan atoom formaat. (quarks). Je hebt 6 soorten quarks die samen atomen vormen. Maar je hebt van elke quark ook een negatieve en een positieve quark, die samen de quark maken. Die draaien zeg maar als een hond achter zijn staart aan naar elkaar toe met het doel elkaar te bereiken (wat niet lukt). Als dit wel zou gebeuren zouden ze elkaar 'opheffen' (-1 + 1 = 0) Stephen Hawking heeft echter bewezen dat je positieve en negatieve quarks wel kunt scheiden! Met behulp van de waarnemings horizon van een zwart gat is het mogelijk 1 van de 2 deeltjes het gat in te voeren en de ander niet. Als je nou een 'schild' maakt van anti en positieve quarks en die 'afvuurt' op hun tegenovergestelde kan je zo dus een schild opbouwen. Of het mogelijk is om anti en positieve quarks te 'vangen' en te bewaren weet ik niet (is ook nog niet bekent volgens mij) maar het gaat tenslotte om een theorie ;) . Groetjes tommie!

Reageer