[fysica] magnetisme

Moderators: ArcherBarry, Fuzzwood

Reageer
Berichten: 3

[fysica] magnetisme

Beste mensen,

Ik heb voor school een heel belangrijke opdracht gekregen die bepaald of ik een deel van mijn examen moet maken of niet.

Vandaar dat ik erg zeker wil zijn van mijn antwoorden. In bijlage vind je de vragen + antwoorden die ik denk gevonden te hebben (word document). Als jullie zo vriendelijk zouden willen zijn om daar even naar te kijken en eventueel opmerkingen te geven? ;)

Verder zou ik ook nog moeten iets vertellen over de slinger van Von Waltenhofen maar ik vind nergens iets over de werking hiervan... wikipedia is nogal beknopt en ik vind het nergens uitgebreider mss dat jullie me verder kunnen helpen met een nuttige link of het eventueel zelf kunnen uitleggen....

Vriendelijke groetjes
Bijlagen
fysonline.doc
(40 KiB) 464 keer gedownload

Gebruikersavatar
Berichten: 7.556

Re: [fysica] magnetisme

Leg uit “in woorden” wat de magnetische flux is.

De magnetische flux op een gegeven vlak is dus het totaal aan veldlijnen dat door dat vlak heen gaat.
Ik vind het erg vreemd om een antwoord te beginnen met "dus", want dit duidt op een conclusie. Ik zou zeggen: laat het woord "dus" weg.
Het gevolg is wel dat
"Wel" duidt hier op een tegenstelling, maar die zie ik niet. Ik zou zeggen: laat het woord "weg" weg.

Verder is je uitleg redelijk correct, alhoewel je jezelf tegenspreekt op één punt:
Leg uit “in woorden” wat de magnetische flux is.

De magnetische flux op een gegeven vlak is dus het totaal aan veldlijnen dat door dat vlak heen gaat.
Zorg voor een goede definitie

De magnetische flux is het totale aantal veldlijnen dat per tijdseenheid door een gegeven vlak heen gaat.
Wat is het nu: "aantal veldlijnen" of "aantal veldlijnen per tijdseenheid"?
Never express yourself more clearly than you think.

- Niels Bohr -

Berichten: 3

Re: [fysica] magnetisme

Phys schreef:Ik vind het erg vreemd om een antwoord te beginnen met "dus", want dit duidt op een conclusie. Ik zou zeggen: laat het woord "dus" weg.

"Wel" duidt hier op een tegenstelling, maar die zie ik niet. Ik zou zeggen: laat het woord "weg" weg.

Verder is je uitleg redelijk correct, alhoewel je jezelf tegenspreekt op één punt:

Wat is het nu: "aantal veldlijnen" of "aantal veldlijnen per tijdseenheid"?
alle 3 aangepast ;)

alvast bedankt

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 51.270

Re: [fysica] magnetisme

..//.. De cilinder zal dus vertraagd worden.
Tot zover OK lijkt me
Echter, als de cilinder een snelheid van nul heeft bereikt (de kracht moet daar dan wel groot genoeg voor zijn), zal de cilinder de-magnetiseren, omdat er geen verandering meer is van het veld (de cilinder beweegt immers niet meer). De kracht valt dan compleet weg en de cilinder vervolgt gewoon zijn weg weer.

==> D
Maar denk hier nog eens rustig over na, want ook hier spreek je volgens mij het eerste deel van je redenering tegen.
ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN...
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://www.wetenscha...showtopic=59270

Reageer