Wat is strenger: eurocode-norm of din-norm?

Moderators: jkien, Xilvo

Reageer
Berichten: 50

Wat is strenger: eurocode-norm of din-norm?

't is eigenlijk een probleem waar een collega mee te maken had.

Normaal wordt een staalstructuur altijd gerekend met de eurocode EC3 norm.

Maar wat als je diezelfde structuur moet bepalen met de duitse DIN norm?

Is het dan mogelijk dat bepaalde profielen of elementen niet meer voldoen en dus te klein zijn of dat bepaalde elementen kleiner kunnen?

maw, welke norm is de strengste?

Gebruikersavatar
Berichten: 6.905

Re: Wat is strenger: eurocode-norm of din-norm?

Ik meen dat je het hebt over de oude DIN normen? (De nieuwe DIN is immers de EC met hun toepassingsdocument) Gevoelsmatig zou ik zeggen strenger aangezien EC gebaseerd is op de belangrijkste vroegere Europese normen waaronder de DIN. Ik heb echter beide normen niet liggen dus kan die niet verifiëren.
Het vel van de beer kunnen verkopen vraagt moeite tenzij deze dood voor je neervalt. Die kans is echter klein dus moeten we zelf moeite doen.

Berichten: 50

Re: Wat is strenger: eurocode-norm of din-norm?

Ik meen dat je het hebt over de oude DIN normen? (De nieuwe DIN is immers de EC met hun toepassingsdocument) Gevoelsmatig zou ik zeggen strenger aangezien EC gebaseerd is op de belangrijkste vroegere Europese normen waaronder de DIN. Ik heb echter beide normen niet liggen dus kan die niet verifiëren.


Inderdaad de "oude" DIN norm.

Gebruikersavatar
Berichten: 6.905

Re: Wat is strenger: eurocode-norm of din-norm?

Weet je toevallig welke DIN norm dat is? (Nummer graag, dan kan ik eens kijken)
Het vel van de beer kunnen verkopen vraagt moeite tenzij deze dood voor je neervalt. Die kans is echter klein dus moeten we zelf moeite doen.

Berichten: 50

Re: Wat is strenger: eurocode-norm of din-norm?

Weet je toevallig welke DIN norm dat is? (Nummer graag, dan kan ik eens kijken)


Als ik me het goed herinner is het DIN 188** of zoiets. Exacte nummer weet ik niet.

Reageer