Grote leiders, allemaal hetzelfde

Moderator: Rhiannon

Forumregels
(Middelbare) school-achtige vragen naar het forum "Huiswerk en Practica" a.u.b.
Zie eerst de Huiswerkbijsluiter
Berichten: 187

Grote leiders, allemaal hetzelfde

Is het jullie wel eens opgevallen dat alle wereldleiders klein waren, reuma (of een soortgelijke aandoening) hadden en aan een (half) onnatuurlijke dood zijn gestorven?

Voorbeelden :

- Alexander de Grote Klein, in sommige boeken beschreven met reuma, gestorven door overdosis nieskruid (waardoor hij een te hoge koorts kreeg en zo stierf).

- Julius Caesar Klein, scheen ook reuma te hebben gehad, gestorven door moordaanslag

- Napoleon Klein, reuma.. (zie zijn hand in jas), dankzij opsluiting is hij overleden.

- Hitler Klein, reuma in zijn linkerhand, zelfmoord.

Klein patroon?? :shock:

Berichten: 299

Re: Grote leiders, allemaal hetzelfde

Napoleon en Hitler waren inderdaad kleine mensen.

Van Alexander de Grote vind ik geen verwijzing naar zijn gestalte. Maurice Druon, lid van de Académie Française, laat hem sterven aan overdaad en misschien voedselvergiftiging, al dan niet opzettelijk.

Caesar wordt als groot voor zijn tijd omschreven.

Wel was Stalin een kleine man en ook Churchill, vader Drees, Joop den Uyl etc....

Kan het zijn dat kleine mensen een grotere drang naar zelfbevestiging hebben?
"God is een door de mens gemaakt wezen, waarop de mens omwille van eigen geluk en genotsverhoging zijn menselijke idealen, noden en wensen projecteert."



- L. Feuerbach

Berichten: 187

Re: Grote leiders, allemaal hetzelfde

kan.. maar zie de overeenkomsten in reuma..

Gebruikersavatar
Berichten: 3.151

Re: Grote leiders, allemaal hetzelfde

die zijn er ook, maar ik weet niet wat voor conclusie je daar aan zou moeten verbinden. Het is algemeen bekend dat kleinere mensen (vooral mannen) gemiddeld genomen meer geldingsdrang hebben, dit resulteert is de dwerg met de grote bek:)

Ik was ook zo'n mannetje, altijd de waffel in beide handen, maar 3 turven hoog. Sommige mensen hebben daarnaast nog zo'n charisma dat ze als leiders verkozen/gezien worden.
Appareo decet nihil munditia?

Berichten: 187

Re: Grote leiders, allemaal hetzelfde

maar het is zegmaar net alsof steeds dezelfde geest zegmaar (reincarnatie ofzo??) probeert zijn macht zover uit te breiden (is ze gelukt) maar valt daarna weer uit elkaar en wordt vermoord (iig, sterft onnatuurlijk)..

snap? :shock:

Gebruikersavatar
Berichten: 3.151

Re: Grote leiders, allemaal hetzelfde

ja.....ben ik het niet mee eens. Dat heeft weinig met geschiedenis te maken, meer met occulte bezigheden en geestenwereld.

En er waren meer keizers die belachelijk machtig waren. Djenghis Khan? Kublai Khan? is daar iets over bekend?

Wie was de heerser van Perzië op het hoogtpunt van haar macht?
Appareo decet nihil munditia?

Gebruikersavatar
Berichten: 505

Re: Grote leiders, allemaal hetzelfde

Ach, dan zal ik dus nooit mijn dictatoriale bewind kunnen voeren, en heel Europa innemen, ik ben nu al 1.90m (en pas 14) :shock: Nou jah, dan maar niet ;)

Er staat dat Napoleon door opsluiting is overleden, ten eerste kan je volgens mij niet aan opsluiting overlijden, misschien aan voedseltekort ofzo door opsluiting, maar niet aan. Ten tweede is hij volgens mij gestorven aan een zware metaal vergiftiging (arscenicum). Hij zou dan waarschijlijk of door iemand met rattengif vermoord zijn, of doordat er in die tijd arsenicum in sommige soorten behang zat.
I never wanted to change the world, but the world changed me...

Berichten: 187

Re: Grote leiders, allemaal hetzelfde

'van verdriet'... indirect gevolg... :wink:

Berichten: 299

Re: Grote leiders, allemaal hetzelfde

Napoleon is gestorven aan een maagkanker, die overigens erfelijk was, want zijn vader is aan dezelfde ziekte overleden.

Het arsenicum dat men in het haar van Napo heeft gevonden komt van het poeder dat toen veelvuldig gebruikt werd om het haar 'droog' te houden. Mensen hadden niet dezelfde hygiënische maatstaven als nu, ze wasten zich eerder zelden. Daardoor was hun haar steeds vettig. Om dat te voorkomen gebruikte men overvloedig poeder. Dat poeder bevatte arsenicum.

Bron: NAPOLEON Jacques Bainville (Académie Française)
"God is een door de mens gemaakt wezen, waarop de mens omwille van eigen geluk en genotsverhoging zijn menselijke idealen, noden en wensen projecteert."



- L. Feuerbach

Berichten: 187

Re: Grote leiders, allemaal hetzelfde

oke.. nice to know dan :shock:

Gebruikersavatar
Berichten: 505

Re: Grote leiders, allemaal hetzelfde

Volgens mij is er nog zeer veel speculatie over de manier waarop "Napo" overleden, hij is in ieder geval in aanraking met arsenicum geweest, al hoeft dat niet de doodsoorzaak te zijn.
I never wanted to change the world, but the world changed me...

Re: Grote leiders, allemaal hetzelfde

Ik had gehoord dat arsenicum een groene kleurstof is die tevens slecht is voor de gezondheid, en dat napoleon een werkkamer had met groen behangpapier dat veel arsenicum bevatte......

Re: Grote leiders, allemaal hetzelfde

Napoleon is gestorven aan een maagkanker, die overigens erfelijk was, want zijn vader is aan dezelfde ziekte overleden.  

Het arsenicum dat men in het haar van Napo heeft gevonden komt van het poeder dat toen veelvuldig gebruikt werd om het haar 'droog' te houden. Mensen hadden niet dezelfde hygiënische maatstaven als nu, ze wasten zich eerder zelden. Daardoor was hun haar steeds vettig. Om dat te voorkomen gebruikte men overvloedig poeder. Dat poeder bevatte arsenicum.  

Bron: NAPOLEON Jacques Bainville (Académie Française)
GAST!!!

Dat boek is uit 1931...

Toen hadden ze nog niet echt technieken om vast te stellen hoe iemand 100 jaar geleden gestorven is....

Gebruikersavatar
Berichten: 505

Re: Grote leiders, allemaal hetzelfde

Ik had gehoord dat arsenicum een groene kleurstof is die tevens slecht is voor de gezondheid, en dat napoleon een werkkamer had met groen behangpapier dat veel arsenicum bevatte......


Dat bedoelde ik hier:
of doordat er in die tijd arsenicum in sommige soorten behang zat.
I never wanted to change the world, but the world changed me...

Berichten: 299

Re: Grote leiders, allemaal hetzelfde

$tijn K. schreef:
Napoleon is gestorven aan een maagkanker, die overigens erfelijk was, want zijn vader is aan dezelfde ziekte overleden.  

Het arsenicum dat men in het haar van Napo heeft gevonden komt van het poeder dat toen veelvuldig gebruikt werd om het haar 'droog' te houden. Mensen hadden niet dezelfde hygiënische maatstaven als nu, ze wasten zich eerder zelden. Daardoor was hun haar steeds vettig. Om dat te voorkomen gebruikte men overvloedig poeder. Dat poeder bevatte arsenicum.  

Bron: NAPOLEON Jacques Bainville (Académie Française)
GAST!!!

Dat boek is uit 1931...

Toen hadden ze nog niet echt technieken om vast te stellen hoe iemand 100 jaar geleden gestorven is....
Librairie Arthème Fayard 1958 Préface A. Maurois. 2-delig

Moet je écht eens lezen....het helpt! :wink:
"God is een door de mens gemaakt wezen, waarop de mens omwille van eigen geluk en genotsverhoging zijn menselijke idealen, noden en wensen projecteert."



- L. Feuerbach

Reageer