[levensbeschouwing] moslim van buiten nederland gezocht

Moderators: ArcherBarry, Fuzzwood

Reageer
Gebruikersavatar
Berichten: 118

[levensbeschouwing] moslim van buiten nederland gezocht

Beste mensen,

Voor onze school moeten wij een project doen dat gaat over interculturele communicatie. Hierbij ben ik, met een aantal anderen, ingedeeld in de groep 'middellandse zeegebied' in subgroep 'religie'.

Onze hoofdvraag is:

Kloppen onze vooroordelen over de Koran?

deelvraag 1) Roept de Koran op tot een heilige oorlog?

deelvraag 2) Roept de Koran op tot jodenhaat?

deelvraag 3) Roept de Koran op tot vrouwenonderdrukking?

Inmiddels is er al een boel inleeswerk en boekenonderzoek gedaan, en daarbij zijn vrijwel alle argumenten, soera's en verwijzingen naar hadies en sharia ( die we niet mogen gebruiken omdat het uitdrukkelijk over Koran gaat ) voorbijgekomen.

Het is dus niet mijn bedoeling op deze pagina deze vragen te bespreken, maar ik ben op zoek naar een van oorsprong buitenlandse moslim (Uit het middellandse zee gebied) die ik mag interviewen 'in real life'. ( Hij/zij mag inmiddels ook genaturaliseerd zijn. )

Gelukkig beschikken de meesten van onze onderzoeksgroep over een ov-jaarkaart, maar ik hoop dat er ook bij zijn die in noord-Nederland wonen, dat is wat dichterbij.

Gelieve te antwoorden via een persoonlijk bericht, zodat ik niet op het forum naar persoonlijke informatie zoals adressen hoef te vragen.

( Waarom vraag ik dit via wetenschapsforum? In het echte leven ken ik vrijwel geen moslims, behalve enkelen op school die waarschijnlijk al overvraagd worden. Ik verwacht dat de moslims op wetenschapsforum geïntereseerd zijn in onderzoeken, en er daarom misschien zelf ook wel aan mee willen werken. )

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 51.259

Re: [levensbeschouwing] moslim van buiten nederland gezocht

Dag Andries, welkom ;) op het forum Huiswerk en Practica.

Jij wilt vlot hulp. Dat is alleen goed mogelijk als je daar zelf wat voor doet.

Naast de algemene regels van dit forum hebben we voor dit huiswerkforum een paar speciale regels en tips.

Die vind je in de huiswerkbijsluiter

In die huiswerkbijsluiter staat bijvoorbeeld:

Quote[td] [color="#808080"][b][u]VAKGEBIED-TAGS[/u][/b] [i]Plaats het vakgebied waarop je vraag betrekking heeft tussen rechte haken in de titel. bijv: [biologie] of [frans]. Zo blijft dit huiswerkforum overzichtelijk.[/i] [/color] [/td]
Hebben we even voor je gedaan. Denk je er de volgende keer zélf aan??

Mocht de door mij gekozen tag minder passend zijn, suggereer dan maar een andere.

[/color]
ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN...
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://www.wetenscha...showtopic=59270

Gebruikersavatar
Berichten: 118

Re: [levensbeschouwing] moslim van buiten nederland gezocht

Het spreekt voor zich dat ik er zelf wat voor doe, zoals ontzettend inlezen in het onderwerp.

Sorry dat ik het niet in een subforum heb gezet. ;) Deze is prima. ( Hopelijk ziet iemand het hier nog. )

Reageer