Boeken gezocht

Moderator: Rhiannon

Reageer
Berichten: 51

Boeken gezocht

Hallo,

Ik zoek boeken over de kwantum mechanica en de relativiteitstheorie. Ik heb veel gezocht op bol.com, maar daar kom ik veel boeken tegen die moeilijke wiskunde bevatten. Ik zoek dus ook introductieboeken. Het mag in nederlands en engels zijn.

Kunnen jullie enkele tips geven van goede boeken?

groeten,

Stefan

Gebruikersavatar
Berichten: 7.556

Re: Boeken gezocht

Wat is je (kennis)achtergrond? Heb je wel enige wiskunde gezien (middelbare school), of zoek je een boek die het louter in woorden uitlegt?

Hier staat een goede lijst met boeken over relativiteit; de eerste paar zullen vermoedelijk voldoen aan jouw eisen.
Never express yourself more clearly than you think.

- Niels Bohr -

Gebruikersavatar
Berichten: 24.578

Re: Boeken gezocht

Introduction to Quantum Mechanics van David J. Griffiths is een klassieker; zie ook hier.
"Malgré moi, l'infini me tourmente." (Alfred de Musset)

Gebruikersavatar
Berichten: 1.409

Re: Boeken gezocht

In ieder geval kun je de minicursussen in verband met relativiteit raadplegen.
Its supercalifragilisticexpialidocious!

Berichten: 51

Re: Boeken gezocht

Wat is je (kennis)achtergrond? Heb je wel enige wiskunde gezien (middelbare school)
Mijn wiskundige kennis is met wiskunde B12 op vwo 6 niveau.
In ieder geval kun je de minicursussen in verband met relativiteit raadplegen.
Welke cursussen?

Gebruikersavatar
Berichten: 7.556

Re: Boeken gezocht

Mijn wiskundige kennis is met wiskunde B12 op vwo 6 niveau.
Ah, mooi zo! Dan raad ik je sterk Spacetime Physics (Taylor & Wheeler) of Special Relativity (French) aan, met name de eerste. Deze sluiten goed aan op je voorkennis, en zijn erg goed.
Welke cursussen?
deze.
Never express yourself more clearly than you think.

- Niels Bohr -

Berichten: 51

Re: Boeken gezocht

bedankt,

dit zijn erg mooie boeken, alleen de minicursussen kan ik niet openen. De computer geeft aan dat het bestand niet gevonden kan worden. Ligt het aan mij of hebben jullie dit ook?

Gebruikersavatar
Berichten: 24.578

Re: Boeken gezocht

Wat kan je niet openen (heb je een precieze link?) - de link van Phys hierboven werkt toch...

Kan je hier een overzicht van de cursussen (als topics) zien?
"Malgré moi, l'infini me tourmente." (Alfred de Musset)

Berichten: 51

Re: Boeken gezocht

Als ik bij de minicursus speciale relativiteitstheorie kijk en bijvoorbeeld "newtoniaans wereldbeeld" wil openen, dan krijg ik een pagina met;bestand niet gevonden. En dat is bij het hele rijtje zo...

Gebruikersavatar
Berichten: 24.578

Re: Boeken gezocht

Die links in de inhoudsopgave werken (blijkbaar) inderdaad niet meer, maar de verschillende hoofdstukken zijn eronder wel te vinden - gewoon even naar beneden scrollen dus.
"Malgré moi, l'infini me tourmente." (Alfred de Musset)

Berichten: 51

Re: Boeken gezocht

haha, ik had niet gezien dat ik naar beneden kon scrollen...

bedankt...

Gebruikersavatar
Berichten: 24.578

Re: Boeken gezocht

De links in de inhoudsopgave zijn inmiddels aangepast en zouden weer moeten werken (met dank aan eendavid).
"Malgré moi, l'infini me tourmente." (Alfred de Musset)

Reageer