[Scheikunde] sk1 vwo examen

Moderators: ArcherBarry, Fuzzwood

Reageer
Berichten: 3

[Scheikunde] sk1 vwo examen

Goedemorgen!

Ik heb komende dinsdag mijn scheikunde examen, en ter voorbereiding vroeg ik mij af wat er echt handig is om in je grafische rekenmachine te zetten (dus dingen die niet in je binas staan).

Gebruikersavatar
Berichten: 6.058

Re: [Scheikunde] sk1 vwo examen

Als het niet in je boek staat of in je Binas hoef je het toch niet te kennen.
That which can be asserted without evidence can be dismissed without evidence.

Berichten: 3

Re: [Scheikunde] sk1 vwo examen

Als het niet in je boek staat of in je Binas hoef je het toch niet te kennen.


Goh, bedankt...! Goeie tip.

Gebruikersavatar
Berichten: 7.556

Re: [Scheikunde] sk1 vwo examen

Je kunt natuurlijk je hele boek overtypen in je GR (ik weet niet eens of dat is toegestaan), maar ik denk niet dat je daar veel aan zult hebben.
Never express yourself more clearly than you think.

- Niels Bohr -

Berichten: 316

Re: [Scheikunde] sk1 vwo examen

Het ligt eraan wat je kunt onthouden. ;) Het is misschien handig om erin te zetten wat er gebeurt bij hydrolyse van esters en triglyceriden. En oxidaties van respectievelijk primaire, secundaire en tertiaire alcoholen. Dat soort dingen. :P

Berichten: 76

Re: [Scheikunde] sk1 vwo examen

*kuch* FRAUDE *kuch* (niet dat ik er problemen mee heb, maar je bedriegt alleen jezelf ermee)

Ik zou alle gekleurde teksten (dus de belangrijke stukjes) van je boek, die niet in de BINAS staan, overnemen. Tenzij je ze begrijpt. De meeste samengestelde ionen staan niet in de BINAS, dus die kan je er ook in zetten. Maar nogmaals, het is zonde om het niet uit je hoofd leren. Het bespaart tijd tijdens je examen en je vergroot door te leren je kennis en juist niet door het klakkeloos over te nemen...

...denk ik.

Berichten: 3

Re: [Scheikunde] sk1 vwo examen

Tis geen fraude hoor, iedereen weet dat het gebeurd, ook het CEVO, en ze kunnen je er niet op straffen, ook al zien ze dat je dingen uit het geheugen van je GR bekijkt. Maar bedankt voor de tips!

Berichten: 76

Re: [Scheikunde] sk1 vwo examen

Tis geen fraude hoor, iedereen weet dat het gebeurd, ook het CEVO, en ze kunnen je er niet op straffen, ook al zien ze dat je dingen uit het geheugen van je GR bekijkt. Maar bedankt voor de tips!


Het is wel fraude, als je dingen op de geheugen van je GR mag opslaan dan waren laten ze niet gewoon toe dat je papieren volgeschreven met aantekeningen meeneemt? Die kan je net zo goed ook in je GR hebben opgeslagen. Ze controleren het meestal niet, maar dat betekent niet dat het is toegestaan. ;)

Berichten: 76

Re: [Scheikunde] sk1 vwo examen

Oh en nog iets, als ze je betrappen dan is dat een vorm van spieken wist je dat? Is twee keer gebeurd bij vrienden van mij. Ze moesten die examens gewoon herkansen. En sommige leraren (ik weet niet of het bij jullie gebeurt) kijken voordat het examen begint de grafische rekenmachines van willekeurige leerlingen na. Meestal slaan jullie die aantekeningen op in Program (prgm) toch? Die checken ze dan en dan wissen ze de programma's die erop staan.

Reageer