[scheikunde] verbrandingen

Moderators: ArcherBarry, Fuzzwood

Reageer
Berichten: 41

[scheikunde] verbrandingen

Hee! Ik heb morgen pw scheikunde, en heb de test jezelf gemaakt. Van een vraag weet ik niet zeker of 't klopt;

Waar of niet waar?

A: Alle stoffen hebben een ontbrandingstemperatuur: Waar

B: Bij een onvolledige verbranding blijft altijd brandstof over: Niet waar

Klopt dit?

Gebruikersavatar
Berichten: 662

Re: [scheikunde] verbrandingen

Wanneer ontbrandt helium?

Berichten: 51

Re: [scheikunde] verbrandingen

tip: helium is een edelgas, en edelgassen.....

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 51.271

Re: [scheikunde] verbrandingen

Wanneer ontbrandt helium?
Formeel stel je terecht deze vraag, WendieJ moet dan nog maar eens goed in het tekstboek kijken of de vraag ook zou kunnen laten nadenken over werkelijk onbrandbare stoffen.

Ook vraag B is formeel voor tweeërlei uitleg vatbaar, ook hier ligt weer het gevaar op de loer WendieJ in de war te brengen.

Bij een onvolledige verbranding van aardgas zal er niet of nauwelijks onverbrand aardgas overblijven. Maar in de verbrandingsgassen vinden we roet en koolstofmonoxide, op zich weer prima brandstoffen.

De vraag is wat WendieJ's schoolniveau is, en hoe het boek met deze "details" omgaat. Ik zou van een 2e jaars middelbare scholier nog geen formele uitleg over alle mogelijke overdenkingen verwachten.

Hoe dan ook:

bovenbouw: precies het omgekeerde van WendieJ's antwoorden

onderbouw: kijk nog maar eens goed hoe je tekstboek ermee omgaat. Is het alleen maar huiswerk en wil je applaus van de docent oogsten, kom dan in de bespreking met de bovenbouwuitleg.
ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN...
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://www.wetenscha...showtopic=59270

Berichten: 69

Re: [scheikunde] verbrandingen

"pw scheikunde" zei ze hea.. ;)

Lijkt me geen huiswerk...

Ze kan wel de omgekeerde antwoorden geven, en als dit onvoldoende wordt gerekend de leraar zelf ophelderen met deze uitleg... =)

edit: ik zie net dat je gisteren dit pw had. Dus te laat gereageerd :P . Hoe ging het nog? :P
Toch?

Reageer