Vervelende ad

Berichten: 703

Vervelende ad

Ik merkte net dat een advertentie op het forum het knopje voor volgende pagina in 'n topic blokkeert. Als ik er op klik kom ik op de site van de advertentie. Ik dahct dit al eerder gezien te hebben maar toen dacht ik nog dat ik scheef geklikt had. Ik heb het nu echter een paar keer geprobeerd en steeds kwam ik bij de advertentie uit, erg storend.


Ik heb een screenshot van de betreffende pagina in de bijlage gezet.
Bijlagen
vervelende_add.PNG
vervelende_add.PNG (240.14 KiB) 560 keer bekeken

Berichten: 703

Re: Vervelende ad

Overigens, ik had het net met dezelfde add ook bij andere knoppen die eronder zaten (bijv 2, 3, 4).

Volgens mij heeft het iets te maken met het uitklappen van de add als je er met de muis over gaat.

Als je dat gedaan hebt is het probleem nl. weg (wat niet wegneemt dat het gewoon irritant is.)

Gebruikersavatar
Beheer
Berichten: 15.202

Re: Vervelende ad

O ja, die banner van Vodafone herken ik wel. Als ik 'm nog eens tegenkom zal ik er wat mee gaan experimenteren.
Never be afraid to try something new. Remember, amateurs built the ark. Professionals built the Titanic

Gebruikersavatar
Beheer
Berichten: 15.202

Re: Vervelende ad

Ik kwam 'm net tegen, maar ik moet er 1 tot 2 seconden boven blijven hangen met m'n muis voordat hij openklapt. Kortom: eventuele knoppen er pal onder zijn nog prima te bereiken. Hoe zit dat bij jou? En als hij bij jou wel gelijk open klapt: welke browser/OS gebruik je?
Never be afraid to try something new. Remember, amateurs built the ark. Professionals built the Titanic

Gebruikersavatar
Berichten: 10.559

Re: Vervelende ad

Ik heb hetzelfde probleem een paar keer gehad, weet niet meer bij welke ad. Ikzelf gebruik Firefox. Kan me niet herinneren dat ik, alvorens op een knop te klikken om een antwoord te typen, 2 seconden of langer boven de ad heb gehangen.
Cetero censeo Senseo non esse bibendum

Gebruikersavatar
Pluimdrager
Berichten: 7.933

Re: Vervelende ad

Bij mij kwam die advertentie net ook langs, maar hij bezorgt me geen last. Met de muis er boven blijven hangen doet niks, ook niet na 10 seconden.

Ik gebruik IE7

Berichten: 8.614

Re: Vervelende ad

klazon schreef:Bij mij kwam die advertentie net ook langs, maar hij bezorgt me geen last. Met de muis er boven blijven hangen doet niks, ook niet na 10 seconden.

Ik gebruik IE7
Ik gebruik dezelfde browser maar ondervind het "probleem" wel. Ook wanneer ik slechts heel even over de ad glijd en de muis er vervolgens afhaal, klapt hij open. Niet dat het me erg stoort overigens.
Geloof niet alles wat je leest.


Heb jij verstand van PHP? Word Technicus en help mee om Wetenschapsforum nog beter te maken!

Berichten: 2.746

Re: Vervelende ad

Ik had het daarnet ook

Gebruikersavatar
Berichten: 3.751

Re: Vervelende ad

Safari 3.2.1, zelfde probleem, zelfs als de ad niet zichtbaar openklapt.

Berichten: 771

Re: Vervelende ad

heb dit daarnet 2x voor gehad

ik heb ook net gemerkt, dat als je snel over de add scrolled, en vlak eronder met je muis blijft staan (ter hoogte van de antwoord knoppen etc) de google adds dan ff verdwijnen, en de add zich vergroot, hoewel je er niet meer opstaat

Berichten: 8.614

Re: Vervelende ad

ik heb ook net gemerkt, dat als je snel over de add scrolled, en vlak eronder met je muis blijft staan (ter hoogte van de antwoord knoppen etc) de google adds dan ff verdwijnen, en de add zich vergroot, hoewel je er niet meer opstaat
Klopt, dat was waar ik het ook over had.
Geloof niet alles wat je leest.


Heb jij verstand van PHP? Word Technicus en help mee om Wetenschapsforum nog beter te maken!

Berichten: 703

Re: Vervelende ad

Ik kwam 'm net tegen, maar ik moet er 1 tot 2 seconden boven blijven hangen met m'n muis voordat hij openklapt. Kortom: eventuele knoppen er pal onder zijn nog prima te bereiken. Hoe zit dat bij jou? En als hij bij jou wel gelijk open klapt: welke browser/OS gebruik je?


Ik draai Windows XP en Firefox 3.0.10.

Ik moet inderdaad ook met mijn muis erovergaan voordat hij openklapt, maar zelfs als hij niet opengeklapt is blokkeert hij de knoppen. Als ik hem laat openklappen en weer dichtgaan is soms het probleem weg, maar soms blijft het.

Gebruikersavatar
Berichten: 17.653

Re: Vervelende ad

Confirmed, erg irritant...
"Knowledge speaks, but wisdom listens."
- Jimi Hendrix -

Gebruikersavatar
Beheer
Berichten: 15.202

Re: Vervelende ad

maar zelfs als hij niet opengeklapt is blokkeert hij de knoppen.
Hoe bedoel je "blokkeren"? Ofwel: je ziet hem niet in opengeklapte versie, maar het lijkt wel zo, aangezien de knoppen onder waar hij uit zou moeten klappen niet werken?


Als dat zo is: wordt je door te klikken doorgestuurd naar de website van de adverteerder?
Never be afraid to try something new. Remember, amateurs built the ark. Professionals built the Titanic

Gebruikersavatar
Berichten: 17.653

Re: Vervelende ad

Jep. Wat ik merk: je gaat met je muis richting de knop die je wil gebruiken, en onderweg ga je over de ad. De ad klapt uit, je haalt je muis even aan de kant totdat de ad weer inklapt is. Vervolgens ga je weer met de muis naar de knop, en omzeilt daarbij de ad (dat op zich is al irritant). Je klikt, en een nieuw venster met Vodafone opent.


Iets gerichter kijken levert op dat de link die je eigenlijk wil volgen ook niet hover-eigenschappen krijgt (underline).
"Knowledge speaks, but wisdom listens."
- Jimi Hendrix -

Reageer