Beginselen 1e 2e 3e graads vergelijkingen

Moderators: dirkwb, Xilvo

Forumregels
(Middelbare) school-achtige vragen naar het forum "Huiswerk en Practica" a.u.b.
Zie eerst de Huiswerkbijsluiter
Reageer
Berichten: 2

Beginselen 1e 2e 3e graads vergelijkingen

ik moet binnenkort toelating voor een richting op het conservatorium doen waarvoor ik een wiskunde toets moet maken. deze toets zal gaan over vergelijkingen. het probleem is dat ik op de havo alleen maar wiskunde-a heb gevolgd en dus helemaal geen weet heb van dingen als algebra en meetkunde. nu ben ik mezelf aan het bijscholen en ik vind het moeilijk om fatsoenlijke informatie te vinden.

1e graads vergelijkingen zijn geen probleem. maar zou iemand me links of een uitleg kunnen geven over 2e graads vergelijkingen?

Gebruikersavatar
Berichten: 6.905

Re: Beginselen 1e 2e 3e graads vergelijkingen

Dit kan een mooi begin zijn van je zoektocht.

Ik vind het wel raar dat je wiskunde nodig hebt op een conservatorium. Welke richting is dat misschien?
Het vel van de beer kunnen verkopen vraagt moeite tenzij deze dood voor je neervalt. Die kans is echter klein dus moeten we zelf moeite doen.

Berichten: 2

Re: Beginselen 1e 2e 3e graads vergelijkingen

dankjewel. ik had eigenlijk meer gehoopt op iets nederlands voor beginners. het verhaal met de abc formule snap ik maar er blijken meerdere varianten op 2e graads vergelijkingen te zijn. ik kan het allemaal maar niet in de context plaatsen.

ik doe toelating voor sonology (elektronische muziek).

Gebruikersavatar
Berichten: 6.905

Re: Beginselen 1e 2e 3e graads vergelijkingen

Het basisboek wiskunde van Craats lijkt mij ideaal. Dat was vroeger gratis te verkrijgen maar ik weet niet of dat nu nog het geval is.
Het vel van de beer kunnen verkopen vraagt moeite tenzij deze dood voor je neervalt. Die kans is echter klein dus moeten we zelf moeite doen.

Gebruikersavatar
Berichten: 7.556

Re: Beginselen 1e 2e 3e graads vergelijkingen

Dat was vroeger gratis te verkrijgen maar ik weet niet of dat nu nog het geval is.
Een aanzienlijk deel is nog steeds vrij verkrijgbaar van zijn eigen site, klik. Daar staat volgens mij alles in wat TS nodig heeft!
Never express yourself more clearly than you think.

- Niels Bohr -

Reageer