(multi)threading in elektronica (of software)

Moderators: jkien, Xilvo

Reageer
Gebruikersavatar
Berichten: 111

(multi)threading in elektronica (of software)

Hallo, ik heb genoeg gelezen over threading of multithreading: een of meer processen binnen dezelfde elektonische verwerking (of programma). Kan iemand uitleggen aan de hand van schema (elektronisch), C of Java (programmatorisch) wat dit juist is, en hoe men een probleem analyseert om te beseffen dat het gebruik van threads noodzakelijk is: aan de hand van wie het apparatuur (of software) gebruikt of door middel van de functies?

Alvast bedankt, mvg. ;)

Berichten: 99

Re: (multi)threading in elektronica (of software)

Hallo, ik heb genoeg gelezen over threading of multithreading
;)

Persoonlijk denk ik dat het gebruik van threads grofweg afhangt van:

A: Bevriest de interface bij het uitvoeren van een taak?

B: Wanneer er een grote taak uit te voeren is kan die taak dan in meerdere threads verdeeld worden?

C: Kan een taak los van de overige uitvoering van het programma uitgevoerd worden?

Kan zijn dat ik een aantal vergeten ben of niet weet.

Daarnaast speelt de programmeertaal ook een rol. Wanneer ik met java aan de gang ben dan ben ik altijd met

threads bezig, bij C# met sharpdevelop is dat niet zo.

Gebruikersavatar
Berichten: 111

Re: (multi)threading in elektronica (of software)

Waarom niet in C#, java wel? Kan je een paar vb's noemen in welke situaties jij threads gebruikt en met welke implementatie: NieuweKlasse extends Thread {..} of MijnKlasse implements implements Runnable {..} of Time gebruiken? bedankt.

Berichten: 99

Re: (multi)threading in elektronica (of software)

Waarom niet in C#, java wel?
Wanneer de hoofd-thread in Java (programmeren d.m.v. netbeans) te veel werk krijgt dan wordt een foutmelding opgeworpen. Stel je zou een tekstbestand van 8mb d.m.v. een knop in een tekstvak willen zetten zonder dat je voor die taak een thread aanmaakt dan ga je een foutmelding krijgen.

Nu kan je gaan testen hoeveel een java hoofd-thread zou kunnen hebben maar je kan, imo, beter iedere serieuze taak d.m.v. een eigen thread afhandelen.
Kan je een paar vb's noemen in welke situaties jij threads gebruikt en met welke implementatie: NieuweKlasse extends Thread {..} of MijnKlasse implements implements Runnable {..} of Time gebruiken? bedankt.
Iedere serieuze taak zijn eigen thread. Ik dacht dat ik extends thread gebruikte.

Reageer