[scheikunde] molecuul/atoombindingen

Moderators: ArcherBarry, Fuzzwood

Reageer
Berichten: 2

[scheikunde] molecuul/atoombindingen

Dit is de eerste keer hierzo

Ik ben vaker op deze site geweest Echt handig

Dus nu ik hier een paar vragen heb dacht ik Laat ik me registreren ;)

Ik heb paar vraagjes En hoop dat jullie me kunnen helpen :P

Leg uit of er molecuulbindingen en/of atoombindingen verbroken of gevormd worden, als

1. alcohol (C2H6O) verdampt

2. Zuurstof oplost in water

3. Waterstof reageert met zuurstof tot water

Gebruikersavatar
Berichten: 11.085

Re: [scheikunde] molecuul/atoombindingen

Dit onderwerp past beter in het huiswerkforum en is daarom verplaatst.

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 51.270

Re: [scheikunde] molecuul/atoombindingen

Dag Slimmejongen, Welkom ;) op het forum Huiswerk en Practica.

Jij wilt vlot hulp. Dat is alleen goed mogelijk als je daar zelf wat voor doet.

Naast de algemene regels van dit forum hebben we voor dit huiswerkforum een paar speciale regels en tips.

Die vind je in de huiswerkbijsluiter

In die huiswerkbijsluiter staat bijvoorbeeld:

Quote[td] [color="#808080"][b][u]VAKGEBIED-TAGS[/u][/b] [i]Plaats het vakgebied waarop je vraag betrekking heeft tussen rechte haken in de titel. bijv: [biologie] of [frans]. Zo blijft dit huiswerkforum overzichtelijk.[/i] [/color] [/td]
Hebben we even voor je gedaan. Denk je er de volgende keer zélf aan??
Quote[td] [color="#808080"][b][u]WE ZIJN GEEN HUISWERKMACHINE [/u][/b] [i]Punt één hebben we een hekel aan luie mensen, punt twee is een foutje in een redenering of berekening meestal rap aangewezen. Jij hebt snel de oplossing van je probleem, je helper kan weer vlot wat anders leuks gaan doen. [/i][/color] [/td]
Laat je alsnog eerst even zien wat je zelf al bedacht of berekend had, en/of waar je precies vastloopt??
Quote[td] [color="#808080"][b][u]DEKKENDE TITEL[/u][/b] [i] Geef in je titel een zo dekkend mogelijke omschrijving van je vraagstelling Maak in een paar woorden duidelijk waar het over gaat. Je kunt wel duizend onderwerpen verzinnen met als titel [u][natuurkunde]mechanica[/u], en die vindt dus niemand meer terug. [u][natuurkunde]bungee-jump [/u]is dan bijvoorbeeld duidelijker en maakt je topic herkenbaarder[/i][/color] [/td]
We hebben nu je titel even aangepast. Denk je er de volgende keer zélf aan??
Quote[td] [color="#808080"][b][u]GÉÉN msn- OF "breezah" TAAL[/u][/b] [i]Een ander gaat moeite doen om je vraag te beantwoorden. Doe dan ook de moeite om hem in fatsoenlijk Nederlands te stellen.[/i][/color] [/td]
We hebben het nu een beetje opgepoetst. Volgende post graag netter.
Quote[td] [color="#808080"][u][b]EEN PROBLEEM PER TOPIC[/b][/u] [i]Meerdere en vooral gevarieerde vragen samen in één topic stellen leidt meestal tot verwarring: antwoorden op verschillende vragen lopen dan door elkaar enzovoort. Als je (veel) verschillende vragen hebt, open dan gerust een aantal topics (een per vraag, of klein groepje van samenhorende vragen), maar overdrijf dat aantal ook niet.[/i][/color] [/td]


We hebben het voorlopig even gereduceerd tot één vraag. Zie je persoonlijke berichten (Postvak, rechtsboven aan de indexpagina), waar je het weggeknipte deel kunt terugvinden. (service van de zaak)

[/color]
ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN...
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://www.wetenscha...showtopic=59270

Gebruikersavatar
Berichten: 1.409

Re: [scheikunde] molecuul/atoombindingen

molecuulbindingen en/of atoombindingen verbroken of gevormd

Dwz, er onstaan nieuwe stoffen. Om nieuwe stoffen te vormen moeten er oude bindingen verbroken worden en nieuwe gevormd.
1. alcohol (C2H6O) verdampt

2. Zuurstof oplost in water

3. Waterstof reageert met zuurstof tot water
Zoek nu zelf uit of er nieuwe stoffen worden gevormd. Is dat het geval, dan is je vraag beantwoord.
Its supercalifragilisticexpialidocious!

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 51.270

Re: [scheikunde] molecuul/atoombindingen

Zoek nu zelf uit of er nieuwe stoffen worden gevormd. Is dat het geval, dan is je vraag beantwoord.
mag je waterstofbruggen ook als "molecuulbinding" rekenen?
ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN...
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://www.wetenscha...showtopic=59270

Gebruikersavatar
Berichten: 1.409

Re: [scheikunde] molecuul/atoombindingen

mag je waterstofbruggen ook als "molecuulbinding" rekenen?


Nee, een brug is geen echte binding te noemen, anders zou er een heel ander molecuul ontstaan zodra je iets in water oploste. Dat heb ik over het hoofd gezien.
Its supercalifragilisticexpialidocious!

Gebruikersavatar
Berichten: 10.563

Re: [scheikunde] molecuul/atoombindingen

mag je waterstofbruggen ook als "molecuulbinding" rekenen?
Een binding tussen moleculen is een molecuulbinding, of dat nu via Van der Waalskrachten of waterstofbruggen of om het even welke interactie gebeurt.

Of je het een atoombinding mag noemen is een tweede. Van mij wel, maar dat is geen discussie die op het huiswerkforum op zijn plaats is...
Cetero censeo Senseo non esse bibendum

Berichten: 2

Re: [scheikunde] molecuul/atoombindingen

Een waterstofbrug is een binding tussen moleculen ..Dus je kunt het wel zien als een molecuulbinding.

Toch.. Of..?

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 51.270

Re: [scheikunde] molecuul/atoombindingen

Toch.. Of..?
Als Marko stellig is, en dat is'ie, dan ja, dan zijn waterstofbruggen molecuulbindingen.

In welke van je stoffen word(en)t ze verbroken of gevormd?
ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN...
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://www.wetenscha...showtopic=59270

Reageer