Niets

Moderator: physicalattraction

Gesloten
Berichten: 199

Niets

Veel mensen denken bij het woord 'niets' aan een lege ruimte, maar ook een lege ruimte is iets. 'Niets' heeft geen massa, geen ruimte, geen tijd, geen plek, geen energie en geen informatie van welke vorm dan ook. 'Niets' bestaat eigenlijk niet omdat het geen plek heeft om te zijn. Maar als je nou een bel van 'niets' in de ruimte heb? Je moet er dus wel omheen, maar er zit zelf geen ruimte, tijd of energie in. Het neemt dan wel ruimte in, maar heeft het zelf niet. Een volume zonder volume dus. Is het dan nogsteeds 'niets'?

Als het nu weer iets is, dan kan 'niets' dus nooit bestaan (in iedergeval niet voor ons). Ook zou het inhouden dat buiten ons universum ook iets is (want 'buiten' is een plek). Op deze manier zullen we nooit 'niets' vinden. 'Iets ontstaat uit niets' werkt dan ook niet (omdat 'waaruit' je ontstaat ook een plek is).

Kan iemand a.u.b. uitleggen dat de bel aan het begin dan nogsteeds niets is. =D> Anders stort alles in. ;)

Gebruikersavatar
Berichten: 3.751

Re: Niets

Kan je aangeven wat precies de wetenschappelijke inhoud van de vraag is? Ofwel is hetgene waarover je het hebt deel van de ruimte-tijd, ofwel niet. Indien het geen deel uitmaakt van de ruimtetijd, is het iets dat buiten de beschrijving van onze fysische werkelijkheid valt. Als je wil mag je dat niets noemen, of wat dan ook, alleszins heeft het niets met wetenschap te maken. Indien het wel deel uitmaakt van de ruimtetijd, dan maakt het deel uit van de fysische werkelijkheid, en is het niet iets wat men 'niets' zou noemen.

Gebruikersavatar
Berichten: 299

Re: Niets

Wat word er bedoeld met lege ruimte?

Voor zover ik weet is de ruimte volledig gevuld met achtergrondstraling ,overige elektomagnetische straling en materie.
login: yes

password: I don't know, please tell me

password is incorrect

login: yes

password: incorrect

Gebruikersavatar
Lorentziaan
Berichten: 5.079

Re: Niets

Jouw bol van niets, zou niet opgemerkt worden omdat het noodzakelijkerwijs onzichtbaar moet zijn.

Het zou, indien het daadwerkelijk ruimte (volume) zou innemen, hooguit zichbaar zijn als een plaatselijke kromming van de ruimte.
Any sufficiently analyzed magic is indistinguishable from science.

Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic.



There is no theory of protecting content other than keeping secrets – Steve Jobs

Gebruikersavatar
Berichten: 299

Re: Niets

Hoe krijg je een kromming van ruimte(tijd) zonder een zware massa is de buurt? Kan het bedoelde "niets" bestaan met de ons bekende natuurwetten?
login: yes

password: I don't know, please tell me

password is incorrect

login: yes

password: incorrect

Gebruikersavatar
Berichten: 5.609

Re: Niets

Definieer die 'niets' eens waar je het over hebt, zonder te zeggen wat het niet is. Je zult zien dat het begrip is waar je geen kenmerken aan kunt geven.

Trouwens een bel of gelijk welk ander volume van 'niets' (dat volgens jouw geen volume of ruimte heeft) is een contradictio in terminis...
What it all comes down to, is that I haven't got it all figured out just yet

And I've got one hand in my pocket and the other one is giving the peace sign

-Alanis Morisette-

Gebruikersavatar
Berichten: 3.330

Re: Niets

Niets is iets dat niet is.Dus bestaat niet.
Volgens mijn verstand kan er niets bestaan en toch bestaat dit alles?

Gebruikersavatar
Berichten: 3.751

Re: Niets

Op slot dan maar. Als Alkartus wel degelijk iets wetenschappelijk voor ogen heeft, dan kan hij mij via pb contacteren.

Gesloten