Springen naar inhoud

The Order of Terror - Wolfgang Sofsky

• Log in om te kunnen reageren

jessie

jessie

• 0 - 25 berichten
  • 16 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 16 juni 2005 - 13:42

Ik schrijf een paper over de sociologische factoren die de mishandelingen in Abu Ghraib tot stand hebben gebracht.
Hierbij maak ik ook een vergelijking met de concentratiekampen van de Nazi's.
Graag zou ik hiervoor het boek the order of terror van wolfgang sofsky gebruiken.
1 probleempje.. de uni heeft het boek alleen in het duits! ik hebminder dan 2 weken om mijn paper of te maken dus bestellen is ook geen optie (gek genoeg heeft niemand dit boek zomaar op voorraad) . hij is wel de downloaden (kopen) als ebook.. maar dat leest voor geen meter :S
Heeft iemand toevallig dit boek in zijn/haar bezit en zou ik deze mogen lenen?
Of weet je toevallig een bibliotheek waar ze dit soort dingen wel hebben??
iig bedankt!

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

Napoleon Dynamite

Napoleon Dynamite

• >250 berichten
  • 778 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 16 juni 2005 - 14:19

Ik kan je alleen maar factoren aanbieden:

1) Deïndividuatie is toch al een factor die je kan gebruiken. (verlies van normen en waarden)

2) misschien zijn de experimenten van Milgram hier wel op zijn plaats (afschuiven van de verantwoordelijkheid, ik geef geen shocks maar de leider die mij de opdracht geeft om dit te doen)
An diesem Beispiel sehen Sie, meine Damen und Herren, dass Politiker, die die Nase vorn haben, Intellektuelle ins Schlepptau nehmen können

jessie

jessie

• 0 - 25 berichten
  • 16 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 16 juni 2005 - 15:47

Deindividuatie is niet zo heel relevant in mijn korte bespreking al heb ik het wel vermeld, en Milgram en de Stanford experiments worden ook al besproken :shock:

Ik wil de overeenkomsten aantonen en dan niet zozeer tussen wat er nu precies gebeurd is (de precieze mishandelingen) maar meer de aanloop daar naartoe.
Propaganda, peerpressure. Eigenlijk hoe gewone mensen ertoe komen dingen te doen die ze normaliter niet zouden doen.
Ik heb hier zat ideeën over maar het nadeel is dat ik dit toch wel moet onderbouwen met sociologische literatuur..

Als je toevallig nog een ander boek weet dat ik hiervoor kan gebruiken?? Iig bedankt voor je input!!!

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures