Springen naar inhoud

[scheikunde] Sommen met mol en concentraties

• Log in om te kunnen reageren

speedgirl

speedgirl

• 0 - 25 berichten
  • 2 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 03 juni 2009 - 18:25

Ik heb twee vragen en ik snap hier totaal niks van :P :P kunnen jullie mij dit uitleggen alvast bedankt

hoeveel mol diwaterstofsulfaat heb je nodig voor het bereiden van 1,00 Liter verdund zwavelzuur (32 m-% diwaterstofsulfaat, r= 1,24 g.ml-1)

een analyse van mosterd wijst uit dat de betreffende mosterd 1,43 m-% chloride bevat. Wat is het natriumgehalte van deze mosterd als alle chloride in de mosterd van keukenzout (NaCl) afkomstig is?

Ik hoop dat iemand misschien antwoord op weet. ;)
LiSaNnE

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

stoker

stoker

• >1k berichten
  • 2746 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 03 juni 2009 - 18:28

Ben je goed vertrouwd met het begrip mol?

speedgirl

speedgirl

• 0 - 25 berichten
  • 2 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 03 juni 2009 - 18:33

Ben je goed vertrouwd met het begrip mol?

uhm ik snap wel hoe je het aantal mol moet bereken maar zit pas in 1e jaar en kom van VMBO BB maar ben wel toegelaten op een opleiding van lab maar ik snap nog niet zo veel de mol heb ik niet zo moeite mee
LiSaNnE

stoker

stoker

• >1k berichten
  • 2746 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 03 juni 2009 - 18:36

Euhm, die laatste zin slaat op niets.

Voor die tweede vraag, wat is het verband tussen de hoeveelheid Na+ en de hoeveelheid Cl-?

StrangeQuark

StrangeQuark

• >1k berichten
  • 4160 berichten
  • VIP

Geplaatst op 03 juni 2009 - 18:44

Volgens mij moet er een komma tussen 'veel' en 'de'.
Ze zit in het eerste jaar van een laboranten opleiding, heeft daar hard voor moeten werken vanaf het VMBO, mist wat aansluiting en vind een hoop dingen lastig maar de mol heeft ze geloof ik wel goed door. ;)

Verder is dit huiswerk en zal het derhalve worden verplaatst. De topic titel moet dan een vak krijgen met blokhaken, zoals: [scheikunde], zodat mensen je sneller kunnen helpen. Verder wordt alles een onoverzichtelijk zooitje als iedereen topics heeft die: 'scheikunde vraagje' of 'moeilijke som' heten. Dus als je geholpen wil worden, doe daar dan alsjeblieft wat aan, is ook in jouw voordeel.
De tekst in het hierboven geschreven stukje kan fouten bevatten in: argumentatie, grammatica, spelling, stijl, biologische of scheikundige of natuurkundige of wiskundige feiten kennis. Hiervoor bied StrangeQuark bij voorbaat zijn excuses aan.

Jan van de Velde

Jan van de Velde

• >5k berichten
  • 44867 berichten
  • Moderator

Geplaatst op 03 juni 2009 - 19:19

zie je dat de vraag en een gegeven veel met elkaar te maken hebben? een concentratie in massaprocent, en de dichtheid van die uiteindelijke oplossing , 1,24 g/mL?

1 mL weegt 1,24 g. Dus 1 L weegt dan ...... g.

32 m% daarvan is diwaterstofsulfaat.

Hoeveel gram diwaterstofsulfaat heb je dan?
ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN....
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://www.wetenscha...showtopic=59270

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures