Springen naar inhoud

[scheikunde] aerobe afbraak vocl

• Log in om te kunnen reageren

petersleon

petersleon

• 0 - 25 berichten
  • 2 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 05 juni 2009 - 09:40

Beste mensen,

Ik ben bezig met het afstuderen van me opleiding milieukunde en ben bezig met mijn scriptie. En nu heb ik een aantal vragen:

Ik lees overal dat PER niet afbreek onder aerobe omstandigheden... waarom niet.. met chemische onderbouwing?

Ik hoor dat de rest van de VOCL ook niet tot nauwelijk afbreken onder diezelfde omstandigheden. Waarom is dat zo..met chemische onderbouwing?

Tijdens het injecteren van waterstofperoxide in de bodem reageert dit met de VOCL verontreiniging. De verontreiniging wordt hierdoor makkelijker beschikbaar om te verwijderen (in dit geval te oxideren) waarom en wanneer wordt die makkelijker beschikbaar???met chemische onderbouwing

Ik wil dit graag uitleggen in chemische onderbouwing. b.v.
X reageert met Y en er ontstaat P waardoor ...proces de VOCL vrijkomt van de bodem indien geadsorbeert.

Ook ben ik op zoek naar alles fysicsh en chemische eigenschappen van VOCL.....

In de informatie uit de cahiers van SKKB ken ik al, deze zijn niet voldoende chemsch onderbouwd.

vriendelijke bedankt

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

Mrtn

Mrtn

• >1k berichten
  • 4220 berichten
  • VIP

Geplaatst op 05 juni 2009 - 10:19

Zou je wat meer achtergrond willen geven?
PER? VOCL?
Protein Efficiency Ratio? Vanadium oxytrichloride?
Of course, the theory of relativity only works if you're going west.
-Calvin-

petersleon

petersleon

• 0 - 25 berichten
  • 2 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 05 juni 2009 - 11:04

Als zijnde VOCL (vluchtige organische chloorkoolwaterstoffen) richt ik me op PER (perchloorethyleen) en TRI( trichloorethyleen)

ik heb gelezen dat PER niet aerobe afbreekbaar is en TRI wel.
Ik weet al dat er verschillende soorten dechloreringen zijn maar ik kan nergens vinden waarom(dus met een chemische onderbouwing) juist niet aerobe afgebroken kan worden.

Ik begrijp ook wel dat de reactie met waterstofperoxide (H2O2) de verontreiniging beter beschikbaar maakt maar waarom is dat zo? hoe kan ik dat met formules laten zien?

bedankt

Jan van de Velde

Jan van de Velde

• >5k berichten
  • 44877 berichten
  • Moderator

Geplaatst op 05 juni 2009 - 19:07

Dag Petersleon, Welkom ;) op het forum Huiswerk en Practica.

Jij wilt vlot hulp. Dat is alleen goed mogelijk als je daar zelf wat voor doet.

Naast de algemene regels van dit forum hebben we voor dit huiswerkforum een paar speciale regels en tips.
Die vind je in de huiswerkbijsluiter

In die huiswerkbijsluiter staat bijvoorbeeld:

VAKGEBIED-TAGS
Plaats het vakgebied waarop je vraag betrekking heeft tussen rechte haken in de titel.
bijv: [biologie] of [frans]. Zo blijft dit huiswerkforum overzichtelijk.

Hebben we even voor je gedaan. Denk je er de volgende keer zťlf aan??

ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN....
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://www.wetenscha...showtopic=59270

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures