Springen naar inhoud

Psychological entrapment

• Log in om te kunnen reageren

Amable

Amable

• 0 - 25 berichten
  • 3 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 06 juni 2009 - 12:32

Het zal geen heel boeiend topic worden aangezien mijn vraag enkel is: Is er een Nederlandse term binnen de psychologie voor "psychological entrapment"?

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

mathfreak

mathfreak

• >1k berichten
  • 2461 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 06 juni 2009 - 13:44

Ik veronderstel dat psychologische verstrikking wel als een goede vertaling zou kunnen volstaan.
"Mathematics is a gigantic intellectual construction, very difficult, if not impossible, to view in its entirety." Armand Borel

Amable

Amable

• 0 - 25 berichten
  • 3 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 06 juni 2009 - 15:11

Zo had ik het ook vertaald maar ik kom deze term verder nergens tegen in de psychologie en ik vond het niet helemaal de lading dekken. Vandaar dat ik me afvroeg of er in het Nederlands een begrip is wat hetzelfde inhoudt als "psychological entrapment".

ypsilon

ypsilon

• >5k berichten
  • 11085 berichten
  • VIP

Geplaatst op 06 juni 2009 - 15:54

Als het voor een paper is, kun je altijd de engelse term gebruiken (cursief, zonder aanhalingstekens, volgens de APA-normen) en dan tussen haakjes laten volgen "verder door ons vertaald als verstrikking".

Ik weet niet meteen een Nederlandse term, en het boek waarin ik er eventueel ťťn zou kunnen vinden heb ik net uitgeleend...

Amable

Amable

• 0 - 25 berichten
  • 3 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 06 juni 2009 - 16:37

Misschien is er ook helemaal geen Nederlandse term voor.

Toch bedankt voor jullie hulp!

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures