Beïnvloedt een zwart gat de gravitatieconstante?

Moderator: physicalattraction

Forumregels
(Middelbare) school-achtige vragen naar het forum "Huiswerk en Practica" a.u.b.
Zie eerst de Huiswerkbijsluiter
Reageer
Gebruikersavatar
Berichten: 1.166

Be

Ik ben maar een leek, maar ik meen dat als licht in een zwart gat verdwijnt dat dit licht op zichzelf met de lichtsnelheid erin gaat. Mijn vraag is, gebeurd hier dan mogelijk iets met de gravitatie constante? zo ja, wat dan? Of is de gravitatie constante echte overal gelijk in het hele universum?

Berichten: 1.404

Re: Be

Volgens de huidige zwaartekrachtstheorie (ART) wordt het fenomeen zwaartekracht beschreven door volgende universele wet:

Rmu.gif upsilon.gif -1/2 Rgmu.gif upsilon.gif =8 :shock: GTmu.gif upsilon.gif

Zoals je merkt is G hier een constante.

Aangezien een zwart gat een oplosing is van deze vergelijking, blijft de zwaartekrachtsconstante ook bij een zwart gat ongewijzigd
het zien duurt een seconde, de gedachte blijft voor altijd

"Blauw"

Gebruikersavatar
Berichten: 1.279

Re: Be

peterdevis schreef:Volgens de huidige zwaartekrachtstheorie (ART) wordt het fenomeen zwaartekracht beschreven door volgende universele wet:

Rmu.gif  upsilon.gif -1/2 Rgmu.gif  upsilon.gif =8 :shock: GTmu.gif  upsilon.gif

Zoals je merkt is G hier een constante.

Aangezien een zwart gat een oplosing is van deze vergelijking, blijft de zwaartekrachtsconstante ook bij een zwart gat ongewijzigd
Wil je al die symbolen eens verklaren voor mij?

Berichten: 1.404

Re: Be

Wil je al die symbolen eens verklaren voor mij?


Zie eerste post van FAQ's zwarte gaten bij sterrenkunde http://www.wetenschapsforum.nl/invision/in...ic=4797&start=0
het zien duurt een seconde, de gedachte blijft voor altijd

"Blauw"

Berichten: 104

Re: Be

Volgens wat ik verstaan heb van ART: