Virtual person

Moderator: Rhiannon

Gebruikersavatar
Berichten: 462

Virtual person

Hallo mensen, ik heb een nieuwe manier van gamen ontwikkeld, en ik heb er ook een tijdje aan ''gesleuteld'' over hoe ik het voor elkaar kan krijgen. De nieuwe manier van gamen is niet iets dat je in je woonkamer kan doen, het is meer iets zoals paintball en lasergamen. Of je kan het op een groot grasveld vlakbij doen ofzo, deze manier van gamen vereist dat je zelf moet bewegen ook net zoals bij lasergamen dus. Het gaat als volgt: Je hebt een Virtual helm op die van goed licht materiaal is gemaakt en schokbestendig is (want als je 1 keer valt is het niet de bedoeling dat het meteen stukgaat). Er zitten 2 camera's in de helm, en nee, ze steken er niet uit want als je valt dan breken ze neem ik aan. En die laten de gewone buitenwereld zien, maar door de helm zie je de special effects die je gebruikt om je tegenstander aan te vallen (inderdaad, het word een soort vechtspel). Je moet handschoenen aandoen die elke beweging van je handen en vingers registreert, ze zijn gemaakt van hetzelfde materiaal van de rubberen toetsenbord (als iemand dat kent) En het werkt ook een beetje hetzelfde als de toetsenbord, er zitten allerlei sensoren die elke beweging registreert, verder zit er nog op de handschoen (de handschoenen gaan ongeveer tot iets onder je pols) een chip, daar worden de bewegingen omgezet in commando's, (het word nogal een Dragonball z styled gevecht, ik neem aan dat jullie die show wel kennen, ze kunnen energyballs schieten uit hun handen) dus als je een energyblast wilt schieten moet je de gewenste beweging maken om dat uit te laten voeren. Dankzij de chip in de handschoenen zijn de handschoenen verbonden met de helm, zodra je een beweging hebt uitgevoerd dat een aanval is, worden de signalen naar de helm verzonden en word het dus op je scherm van de helm gezet, de energyblasts kunnen je tegenstander ''zien'' door een ''herkenningspunt'' in de tegenstander zijn helm. Dus het is niet dat je altijd zal missen. Bijvoorbeeld: Als je een gewone energyblast uit wilt voeren, moet je bvb je hand snel vooruit steken (het is bijna zoals op de wii maar dan toch wat anders, je hebt handschoenen en je doet het in het echt). De accu van de helm kan worden opgeladen aan het stopcontact en zal niet energieslurpend zijn, de handschoenen zijn voorzien van twee AA batterijen (ik zat erover na te denken om de handschoenen met draad aan de helm vast te maken zodat de energie van de helm in de handschoenen terecht kunnen komen maar dan heb je minder vrijheidsbeweging). Ik kan er verschillende aanvallen in doen (als jullie de kamehameha kennen), de kamehameha kan er ook bijvoorbeeld in. Je kunt er veel verschillende aanvallen in de helm stoppen, ze moeten alleen een uitvoeringsbeweging hebben. Jou en de levenspunten van je speler staat linksboven op het virtualscherm, en je hebt ook een energybalkje want als je oneindig kan schieten dan is het spel zo voorbij. De prijs zal zo laag mogelijk worden gemaakt. Aangezien ik veronderstel dat alle lasergames die ooit zijn gemaakt ontzettend duur was, kan ikzelf toch voor 12.50 euro bij kartlimmen gaan lasergamen. Zo, ik heb hard aan dit idee gewerkt en ik hoop dat jullie het wat vinden. Dank u!

Gebruikersavatar
Berichten: 5.679

Re: Virtual person

Heb je al een werkend testmodel?
En die laten de gewone buitenwereld zien, maar door de helm zie je de special effects die je gebruikt om je tegenstander aan te vallen
Is je tegenstander een ander persoon met ook zo'n helm op, of is dat een virtueel karakter die je in de omgeving tekent? (of is beide mogelijk)

Hoe kom je aan de diepte-informatie? Ik bedoel om te weten waar iets of iemand staat, of wanneer een fireball op een boom of muur terecht komt e.d.?

En tenslotte, gezien het forum waar je het plaatst... welke theorie wil je precies ontwikkelen? ;)
In theory, there's no difference between theory and practice. In practice, there is.

Gebruikersavatar
Berichten: 462

Re: Virtual person

Ik ben 15, tuurlijk heb ik nog geen werkend testmodel ;) Ik bedoelde dat je tegenstander een echt persoon met een helm was, maar virtueel kan ook, daar zat ik met iets anders aan te werekn, dat heb ik er niet bijgeschreven. Ik heb het wel gehad over de ''herkennigspunten'' he? Die zitten in de helm van je tegenstander en die zit ook bij eigenlijk alles wat je ziet, dus ook bomen, sommige auto's gebruiken ook herkenningspunten, en sommige robots ook. Dus de helm weet wanneer die moet aangeven wanneer die tegen een boom of muur komt, maak je daar maar geen zorgen over. Plus, ik ben een nieuwe manier van gamen aan het ontwikkelen, aangezien het nog maar een theorie is. :P

Gebruikersavatar
Berichten: 8.557

Re: Virtual person

Maar wat is nu je theorie? welke bewijzen heb je hiervoor en wat kan je met deze theorie wat met vorige nog niet kon?
"Meep meep meep." Beaker

Gebruikersavatar
Berichten: 462

Re: Virtual person

Nou, eigenlijk zag ik dit forumdeel altijd als nieuwe ideeenforum, maar kunnen we nu weer optopic?

Gebruikersavatar
Berichten: 10.563

Re: Virtual person

On topic kon vanaf het begin van deze draad al niet. On topic zou zijn, zoals Wouter al aangeeft, dat je een wetenschappelijke theorie plaatst, die anders is dan de gangbare theorieën, waarna erover gediscussieerd kan worden of de theorie kan kloppen.

Een wilde fantasie is iets anders dan een wetenschappelijke theorie, en daar is dit gedeelte van dit forum dus ook niet voor bedoeld.
Cetero censeo Senseo non esse bibendum

Gebruikersavatar
Berichten: 8.557

Re: Virtual person

Dan zou ik toch maar eens de bedoeling van dit forum lezen. Verder is dit ook niet te missen leesvoer.

In het kort, dit is dus niet bedoeld als ideeenforum.

Bij deze wil ik je dan ook nogmaals vragen wat je theorie is, welke bewijzen heb je hiervoor etc. etc. ?

Mocht je dit niet kunnen beantwoorden, wat wil je dan bespreken? Of we het een leuk idee vinden, of het haalbaar is met de huidige technologie (in de toekomst kan alles, net zoals mensen superkrachten geven) of nog iets anders?
"Meep meep meep." Beaker

Gebruikersavatar
Berichten: 462

Re: Virtual person

Ik wilde bespreken wat jullie ervan vinden, en oh het wel haalbaar is. Maar als het hier niet past..waar dan wel?

Gebruikersavatar
Berichten: 5.679

Re: Virtual person

Ik wilde bespreken wat jullie ervan vinden,
Het zou me best geinig lijken om eens te proberen, maar het is nog veel te ongedefinieerd om echt iets zinnigs over te kunnen zeggen.
en oh het wel haalbaar is.
Of het per definitie onhaalbaar is weet ik niet, maar ik denk dat je een hele ernstige onderschatting maakt van de complexiteit om dit in de praktijk te brengen ;)
Maar als het hier niet past..waar dan wel?
WSF Café
In theory, there's no difference between theory and practice. In practice, there is.

Gebruikersavatar
Berichten: 462

Re: Virtual person

Ikzelf denk dat het wel haalbaar is, er zijn al een paar andere gamemanieren die bijna op dezelfde manier als de mijne werkt, maar niet hetzelfde. Plus, de wii doet ongeveer hetzelfde als je het spel dragonball z erin stopt, werkt op zelfde manier, maar dan is het maar op een scherm.

Berichten: 202

Re: Virtual person

De prijs zal zo laag mogelijk worden gemaakt.
Hoe dacht je dat voor elkaar te krijgen???

Het idee van handschoenen met sensoren en projectie helmen lijkt me al oud. Er wordt aan gewerkt, maar het is een hele kluif om de software enzo lekker werkend te krijgen.

ALLES kan tegenwoordig, zelfs jij kunt het zo gek niet verzinnen. Het gaat er om dat jij het door anderen moet laten uitvoeren. De weg van idee naar chip plus werkende software is lang en kostbaar... Kan je ff wat voorschieten??

Gebruikersavatar
Berichten: 462

Re: Virtual person

Hoe ik dat doe, dat ligt niet in mijn afdeling, en met karten en lasergamen hebben ze het toch ook zo vreselijk laag gekregen? 12,50!

Gebruikersavatar
Berichten: 8.557

Re: Virtual person

Dat je denkt dat het haalbaar is, prima... ga je gang, het gaat hierbij niet alleen om technische haalbaarheid maar ook een financieel mogelijk product. Zelfs al zou het mogelijk zijn om een dergelijk systeem te maken, als het dan bijvoorbeeld 1 miljoen euro kost dan zal nog steeds (bijna) niemand het kopen.

Verder, wat heeft lazergamen en karten met dit syteem te maken. Tevens zou ik niet zo snel willen zeggen dat karten goedkoop is. 50 cent / minuut is knap veel als je het mij vraagt.
"Meep meep meep." Beaker

Gebruikersavatar
Berichten: 462

Re: Virtual person

Ik kan 12 minuten racen voor 12,50. Dat is nog wel redelijk hoor. Hoe kom je in hemelsnaam op 1 miljoen? ;)

Gebruikersavatar
Berichten: 10.563

Re: Virtual person

Die 1 miljoen was natuurlijk een voorbeeld. Waar het om gaat is dat het niet alleen technisch te moeilijk kan zijn om het te maken, maar dat het ook te duur kan worden om interessant te zijn.

Laten we de vraag eens omdraaien: Hoe kom jij (in hemelsnaam) op het idee dat jouw idee voor dezelfde prijs uit te voeren is als lasergamen of karten? Het gaat hier, dat ben je hoop ik met me eens, om een compleet andere activiteit. Dat je kunt karten voor 12,50 betekent helemaal niet dat je jouw idee ook voor 12,50 kunt uitvoeren. Je zou het graag willen, maar is het realistisch?

Dat is echt een vraag die je (voor jezelf) moet beantwoorden als je een bepaald idee in je hoofd hebt. Het heeft geen zin om allerlei dingen te gaan verzinnen hoe het technisch uitgevoerd zou kunnen worden als je niet zeker weet dat het eindproduct kans van slagen heeft. Door te zeggen "dat ligt niet in mijn afdeling" maak je jezelf er te makkelijk mee vanaf.
Cetero censeo Senseo non esse bibendum

Reageer