[fysica] oefening op wisselstroom

Moderators: ArcherBarry, Fuzzwood

Reageer
Berichten: 3

[fysica] oefening op wisselstroom

Ik zit vast met een oefening over wisselstroom.

op tijdstip t= T/12 is de momentele waarde van een sinusoidale stroom 1,25A

bereken: amplitude, de gemiddelde en effectieve stroom

ik heb er ook de oplossingen bij. It=150mA Iavg= 100mA Ieff= 110mA

ik heb al verschillende formules geprobeerd maar kom niet tot deze waarden, kan iemand mij hierbij helpen?

Gebruikersavatar
Berichten: 24.578

Re: [fysica] oefening op wisselstroom

Welkom op het forum Huiswerk en Practica.

Jij wilt vlot hulp. Dat is alleen goed mogelijk als je daar zelf wat voor doet.

Naast de algemene regels van dit forum hebben we voor dit huiswerkforum een paar speciale regels en tips.

Die vind je in de huiswerkbijsluiter

In die huiswerkbijsluiter staat bijvoorbeeld:

Quote[td] [color="#808080"][b][u]VAKGEBIED-TAGS[/u][/b] [i]Plaats het vakgebied waarop je vraag betrekking heeft tussen rechte haken in de titel. bijv: [biologie] of [frans]. Zo blijft dit huiswerkforum overzichtelijk.[/i] [/color] [/td]
Hebben we even voor je gedaan. Denk je er de volgende keer zelf aan?[/color]
"Malgré moi, l'infini me tourmente." (Alfred de Musset)

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 51.259

Re: [fysica] oefening op wisselstroom

op tijdstip t= T/12 is de momentele waarde van een sinusoidale stroom 1,25A
when in doubt, draw a picture:
pieter.png
pieter.png (6.95 KiB) 212 keer bekeken
(golf is nét niet helemaal nauwkeurig, en ik ging per ongeluk eerst naar beneden ipv naar boven, maar dat zijn "details")

Begin je al verbanden te zien?
ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN...
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://www.wetenscha...showtopic=59270

Berichten: 3

Re: [fysica] oefening op wisselstroom

Jan van de Velde schreef:when in doubt, draw a picture:

[attachment=3656:pieter.png]

(golf is nét niet helemaal nauwkeurig, en ik ging per ongeluk eerst naar beneden ipv naar boven, maar dat zijn "details")

Begin je al verbanden te zien?
Ik snap de principes van een golf maar ik heb de formules (werkwijze) nodig om deze uitkomsten te bekomen

Berichten: 8.614

Re: [fysica] oefening op wisselstroom

Wel, ben je in staat om aan de hand van de tekening zelf een werkwijze te ontwikkelen?
Geloof niet alles wat je leest.


Heb jij verstand van PHP? Word Technicus en help mee om Wetenschapsforum nog beter te maken!

Berichten: 3

Re: [fysica] oefening op wisselstroom

Wel, ben je in staat om aan de hand van de tekening zelf een werkwijze te ontwikkelen?


nee, dat is mijn grote probleem ik versta de tekening en kan hier ook oefeningen bij oplossen maar deze oefening lukt me maar niet. Ik kom dus nooit de gewenst uitkomst uit.

Gebruikersavatar
Pluimdrager
Berichten: 3.505

Re: [fysica] oefening op wisselstroom

Je weet dat I een sinusfunctie van t is, dus ligt het voor de hand om aan de hand daarvan een functievoorschrift van de vorm I(t) = ... op te stellen. Wat moet je allemaal weten om het voorschrift van zo'n functie op te stellen, en hoe komt dat er dan uit te zien?
"Mathematics is a gigantic intellectual construction, very difficult, if not impossible, to view in its entirety." Armand Borel

Reageer