Verslaving sms

Moderator: Rhiannon

Berichten: 6

Verslaving sms

weet er iemand soms of er een alternatief bestaat op de gsm?

waarom vraag ik dit? eigenlijk gewoon omdat ik meer geld spendeer aan belwaarde dan ik heb.

iemand een ideetje? laat het weten

Berichten: 2.746

Re: Verslaving sms

trommel, rooksignalen, fluiten, postduif, ...

Berichten: 202

Re: Verslaving sms

Het beste wat je er aan kan doen is... niet meer doen.

Voordeel van direct contact is dat je de feromonen er ook bij krijgt.

Gebruikersavatar
Berichten: 4.220

Re: Verslaving sms

Dit topic past naar het café denk ik dus

huub-huub ..
Of course, the theory of relativity only works if you're going west.

-Calvin-

Gebruikersavatar
Berichten: 1.409

Re: Verslaving sms

Ikzelf heb generation. Voor 15€ herladen per maand mag ik onbeperkt sms'en.
Its supercalifragilisticexpialidocious!

Gebruikersavatar
Berichten: 773

Re: Verslaving sms

Vroeger, (toen we nog jong waren en we nog maar net een mobieltje hadden) kon je via een aantal websites iets van 10 gratis smsjes per dag versturen als je een account had, maar volgens mij bestaat dat niet meer.

Verder kun je gratis kletsen via msn en andere messenger programmas, ook kun je via dat bellen, net als met skype.
To boldly go where I`ve never been before



Be nice to nerds, chances are you`ll end up working for one

Gebruikersavatar
Berichten: 1.409

Re: Verslaving sms

WendyTje schreef:Vroeger, (toen we nog jong waren en we nog maar net een mobieltje hadden) kon je via een aantal websites iets van 10 gratis smsjes per dag versturen als je een account had, maar volgens mij bestaat dat niet meer.

Verder kun je gratis kletsen via msn en andere messenger programmas, ook kun je via dat bellen, net als met skype.
Ik ken nog wel een alternatieve oplossing, maar enkel de gemotiveerden komen daarvoor in aanmerking. O.a. Een hamer en duimen heb je er voor nodig.
Its supercalifragilisticexpialidocious!

Gebruikersavatar
Berichten: 17.659

Re: Verslaving sms

Wat te denken van ouderwetsch naar iemand toe fietsen?

Serieus, wat denk je hier te bereiken met dit topic? Het lijkt me dat je alle gratis communicatievormen wel kent.
"Knowledge speaks, but wisdom listens."
- Jimi Hendrix -

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 51.270

Re: Verslaving sms

Je zou misschien je toestel kunnen programmeren om vóór het verzenden de volgende tussenboodschap te laten zien:
sms.png
sms.png (7.31 KiB) 800 keer bekeken
Je kunt ook gewoon honderd keer hardop tegen jezelf zeggen :
"Wat heb ik eigenlijk aan al die verbale diarrhee de Godganse dag?"
Niet alleen zonde van je geld, maar ook van je tijd en je aandacht.
ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN...
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://www.wetenscha...showtopic=59270

Berichten: 597

Re: Verslaving sms

je kan ook eventueel in behandeling gaan indien het sms'n je leven moeilijk maakt
Voorheen bekend onder de gebruikersnaam "Fabrice Macours".

Berichten: 771

Re: Verslaving sms

Om toch een serieuzer antwoord te geven:

Koop een PDA/gsm met internet-ding of iets dergelijk

En zet er skype op, of e-mail programma, en dan kan je ook draagbaar communiceren ;)

en gratis (meestal)

Je hebt wel wat beperkingen ivm Wi-Fi enzo, maar ach, in de woestijn heb je ook geen gsm-ontvangst...

btw: de posthoorn is ook weer in naar het schijnt...

Berichten: 76

Re: Verslaving sms

Ikzelf heb generation. Voor 15€ herladen per maand mag ik onbeperkt sms'en.
Ik gebruik altijd Vodafone zorgeloos smsen. Maar dan kan ik alleen 1000 smsjes versturen en dat is zo op! Maar nu maak je me nieuwsgierig. Wat is generation? Googlen geeft geen nuttige oplossingen...

Edit: Bedoel je Pay&Go Generation? Is dat alleen voor smsen binnen Belgie of ook voor Nederland?

Gebruikersavatar
Berichten: 11.085

Re: Verslaving sms

Ja, da's enkel voor België.

Kijk eens: sms'jes dienen normaal gezien voor kleine dringende dingetjes. Als je werkelijk veel te vertellen hebt en het kan even wachten, stuur dan een mailtje ofzo. Is dat niet de meest eenvoudige oplossing?

Gebruikersavatar
Berichten: 2.391

Re: Verslaving sms

adder schreef:weet er iemand soms of er een alternatief bestaat op de gsm?

waarom vraag ik dit? eigenlijk gewoon omdat ik meer geld spendeer aan belwaarde dan ik heb.
Titel topic: Verslaving sms

Vraag: Wat is het echte probleem? De verslaving (afhankelijkheid) of gewoon de kost?

In dit topic wordt hoofdzakelijk praktisch gereageerd.

GSM/SMS wordt een echt potentieel verslavings-/afhankelijkheidsprobleem.

http://www.google.com/search?hl=en&q=s...mp;oq=&aqi=

Een TV programma enige tijd terug haalde een voorbeeld aan van een jonge vrouw/meisje die hierdoor een gevaar werd in het verkeer.

Indien zo gaat het niet meer uitsluitend om praktische oplossingen ter vervanging in functie van kost, maar op het oplossen/behandelen van een verslaving.
Eric

Gebruikersavatar
Berichten: 773

Re: Verslaving sms

1000 smsjes zo op?!? wow, daar doe ik zowat een jaar mee.. en echt, zo een lullig sociaal leven heb ik nou ook weer niet hoor. Dan ben je dus echt de hele dag aan het smsen!? Lijkt me nogal onzinnig, waarom!?
To boldly go where I`ve never been before



Be nice to nerds, chances are you`ll end up working for one

Reageer