[geschiedenis] Hoe moet ik leren als ik alles weet?

Moderators: ArcherBarry, Fuzzwood

Reageer
Gebruikersavatar
Berichten: 12

[geschiedenis] Hoe moet ik leren als ik alles weet?

Ik heb al gekeken of er iets is over hoe je voor geschiedenis moet leren maar ik kon niks vinden wat op mijn vraag leek (heb niet alles bekeken) . Ik heb 3 weken voor geschiedenis geleerd ; jaartallen opgeschreven en geleerd, vragen gemaakt (bijna alle die ik vinden) en de begrippen tig keer opgeschreven en geleerd en nog haal ik een 5,1. Ik heb zo mijn best gedaan en ik ben niet goed in geschiedenis maar ik wil wel eens een voldoende halen als ik zo hard gewerkt heb, ik wist bijna alles. Hebben jullie nog tips, ik was vanmiddag hopeloos en voel me behoorlijk dom om na zo hard leren nog een 5,1 te halen.

(nog even om mijn vraag duidelijk te maken)

Weten jullie wat ik kan doen om nog beter voor geschiedenis te leren?

Gebruikersavatar
Berichten: 1.409

Re: [geschiedenis] Hoe moet ik leren als ik alles weet?

Het is demotiverend, maar je mag niet bij de pakken blijven zitten. Je moet bij je leraar gaan en vragen of je de toets mag inkijken. Hij kan je ook het best vertellen hoe je de gemaakte fouten kunt vermijden.
Its supercalifragilisticexpialidocious!

Berichten: 8.614

Re: [geschiedenis] Hoe moet ik leren als ik alles weet?

Weten jullie wat ik kan doen om nog beter voor geschiedenis te leren?
Dat hangt helaas van de leerkracht af. Je hebt types die je stomweg feitjes en jaartallen in het hoofd willen stompen, terwijl er andere zijn die juist willen dat je verbanden kunt leggen en vergelijkingen kunt maken. Ik ben blij dat ik altijd het tweede type heb gehad.
Geloof niet alles wat je leest.


Heb jij verstand van PHP? Word Technicus en help mee om Wetenschapsforum nog beter te maken!

Gebruikersavatar
Berichten: 12

Re: [geschiedenis] Hoe moet ik leren als ik alles weet?

Het is demotiverend, maar je mag niet bij de pakken blijven zitten. Je moet bij je leraar gaan en vragen of je de toets mag inkijken. Hij kan je ook het best vertellen hoe je de gemaakte fouten kunt vermijden.
we kijken meestal gezamelijk de toetsen na die we krijgen

Klintersaas :

ik heb dus ook dat laatste type leraar en volgens mij ben ik helemaal niet slecht in verbanden leggen maar er is dan toch daar iets fout gegaan want aan de rest kan het niet liggen (ik heb de toets achteraf niet meer gezien, volgende keer zie ik hem pas) mijn fout maar ik weet niet hoe ik hem kan vermijden...

Gebruikersavatar
Berichten: 1.409

Re: [geschiedenis] Hoe moet ik leren als ik alles weet?

we kijken meestal gezamelijk de toetsen na die we krijgen


Waarom vraag je niet gewoon aan de leerkracht wat er van jou verwacht wordt?
Its supercalifragilisticexpialidocious!

Gebruikersavatar
Berichten: 12

Re: [geschiedenis] Hoe moet ik leren als ik alles weet?

Waarom vraag je niet gewoon aan de leerkracht wat er van jou verwacht wordt?
zal het aan hem vragen maar niet zo, ik heb het niet zo op zulke vragen :P

ik vraag wel wat ik nog moet doen om voor gesch te kunnen leren...

iedereen trouwens bedankt voor het meedenken ;)

Gebruikersavatar
Berichten: 8.559

Re: [geschiedenis] Hoe moet ik leren als ik alles weet?

Begrippen en definities zijn prima om een letterlijke betekenis voor te hebben, het concept snappen is belangrijker. Ik zou je willen voorstellen om de leerstof eens samen te vatten. Tevens zou je kunnen proberen om in een mindmap alle verbanden weer te geven en de hoofdzaken van de bijzaken te scheiden.
"Meep meep meep." Beaker

Berichten: 33

Re: [geschiedenis] Hoe moet ik leren als ik alles weet?

Probeer het eens aan iemand anders uit te leggen, als je het begrijpelijk kan uitleggen, dan snap je het voldoende.

En ohja voor geschiedenis helpt het geweldig als je de actualiteit volgt!(ook al gaat de leerstof over verleden)

Reageer