Springen naar inhoud

profielwerkstuk gedrag bij bonobo apen

• Log in om te kunnen reageren

• Gast

Geplaatst op 18 juni 2005 - 14:03

hey ik ga mijn profielwerkstuk houden over het gedrag van Bonobo apen, maar ik weet niet echt een goede hoofdvraag die ik daar bij kan maken, hebben jullie misschien een goed idee voor een hoofdvraag????

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

Wouter_Masselink

Wouter_Masselink

• >5k berichten
  • 8252 berichten
  • VIP

Geplaatst op 18 juni 2005 - 14:16

Ik wil niet meteen te kritisch doen, maar bij mij was het dat ik voor mijn PWS ook een experiment uit moest voeren. Dit lijkt me bij jou vrij lastig.

Zelfs al hoef je niet een experiment te doen, dan ben ik bang dat je nog veel moeite hebt om geschikte informatie te vinden.

toch wil ik wel een gooi doen naar een hoofdvraag:
"Hoe leven Bonobo's in een groep samen?"

Hier moet nog wel iets over te vinden zijn denk ik.
denk dan aan Hierarchie en dergelijke.
"Meep meep meep." Beaker

Dimevil

Dimevil

• >100 berichten
  • 168 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 18 juni 2005 - 14:19

Neem anders even contact op met planckendael, daar hebben ze een zeer grote onderzoeksgroep naar het gedrag van bonobo 's.

www.planckendael.be
** wat heeft God gedaan in die miljoenen jaren voor hij de aarde schiep? **

• Gast

Geplaatst op 18 juni 2005 - 14:37

hey bednkt, trouwens die zite is wel cool he
je kan met een webcam aapjes kijken, of mensen nu je geen apen kan vinden op het moment:D

igne

igne

• >25 berichten
  • 40 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 18 juni 2005 - 19:54

nop, pws hoeft geen experiment te zijn. Ik heb mijne over mensapen gedaan en das gewoon een literatuurstudie!! maareh, TOF bonobo's!! Valt genoeg bij te verzinnen. Probeer je een beetje te oriŽnteren op de dieren, hoe ze leven, sociale structuur, habitat etc. Ik raad je aan het boek Bonobo van Hilde Vervaecke erbij te pakken. En als je iets (niet echt origineels maar wel) leuks wilt doen, kun je t natuurlijk altijd hebben over de vrouwelijke dominantiehierarchie bij bonobo's en dat er vrij weinig conflicten zijn omdat ze alles met sex 'oplossen'. zodra er een conflict lijkt te ontstaan gaan ze sexen.
t wordt dan een literaire studie naar gedrag. succes ermee!! (en mocht je vragen hebben laat maar weten ik weet vrij veel van deze beessie af of bronnen waar je dingen kunt vinden :shock:)

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures