Springen naar inhoud

altantis gevonden?

• Dit onderwerp is gesloten Dit onderwerp is gesloten

• Gast

Geplaatst op 18 juni 2005 - 15:45

Is atlantis nou gevonden? Of zijn er bewijzen die richting het bestaan van deze gezonken stad wijst?

Is met altantis echt een eeuwenoude beschaving naar de bodem van de oceaan verdwenen? Of heeft er wel eens een stad bestaan die iets verder was dan de rest?

Zijn er mensen die hier meer over weten en het willen delen? Of heb je hier een mening over?

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

Spooky K

Spooky K

• >25 berichten
  • 54 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 18 juni 2005 - 16:12

Er zijn vele theorien over Atlantis en ligging van de stad. Ook zijn er over de jaren vele mensen geweest die beweren dat ze Atlantis hebben gevonden. Voor zo ver als ik weet is er nog nooit definitief bewijs gevonden van de positie of het bestaan van Atlantis.

Ik raad je aan om eens de bibliotheek in te duiken (heb ik zelf ook gedaan). Grote kans dat er meerdere boeken te vinden zijn met verschillende theorien.
"I believe in God, only I spell it Nature." - Frank Lloyd Wright
"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic." - Arthur C. Clarke
"There are only two ways to live your life. One is as though nothing is a miracle. The other is as though everything is a miracle." - A. Einstein

BlueHue

BlueHue

• 0 - 25 berichten
  • 15 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 20 januari 2007 - 20:41

Is atlantis nou gevonden? Of zijn er bewijzen die richting het bestaan van deze gezonken stad wijst?  
Zijn er mensen die hier meer over weten en het willen delen? Of heb je hier een mening over?

"Atlantis"heette natuurlijk niet zo! Beste"Gast".en "DREAMER",
( Plato zei dat zelf al!) hij voelde zich geroepen om de oorspronkelijke namen in Griekse te veranderen. Daarom hebben we Plato's "Atlantis"ook nooit gevonden want het heette niet zo,

Dus als we op de antieke( facsimilé- kaart Websites), de Echte "Geo"-naam tegenkwamen, dan wisten we het niet! Er zijn immers dagelijks zeeschepen die er langs varen en er vlakboven ankeren!

"Atlantis"is niet van 9.000 voor Chr. Welnee! Plato overdreef om het "Verhaal" extra oud te maken. Het echte Atlantis ontstond tussen de zogenaamde"Bijbelse-Zondsvloed"( waarvoor alreeds een Dynastie van 10-magtige- Koningen hadden geregeerd!)en dus lang na de"bijbelse"Adam, en een Latere kleinere Zondsvloed.
De Egyptische Priester van Sonchis in Sa"s zei heet reeeds, dat de "Grieken maar een zondsvloed kenden, die van "Poreoneus-Deukalion"= dus de"Bijbelse-Zondsvloed"

"Atlantis"was een niet-cirkelvormige maar ovale havenstad die pas ontstond op een Land-verbonden vulkaan-Atol, dat door een aaardbeving in 1075 vC. met het sediment van een rivier-gevuld werd, TOEN pas konden er mensen in de uitgedoofde / ondergelopen-vulkaancrater wonen. Helaas kwam er een 2e Aardbeving 200 jaar later en toen zonk de Krater die al reeds half was verzonken
nogmaals en dat beschrijft Plato, alsof het in 1055 vC gebeurde!

Je vraagt onder andere of "Atlantis"een soort "Techno-Polis" avant la Lettre was, nee maar het had wel alles wat een Vulkaan koni nkrijk heeft en een woestijnstad niet: stroment "Geo-thermies"water, dat was wel brak, dus "Bitter"maar het smaakte naar> "Seven-Up-met-citroen". Er weas bouwmateriaal"Gele Modder"( dus Löss.)"Auricalcum" genoemd.

Dit "Auricalchum"(= gele-modder, Het"Slijk-der-aarde!") was geen Goud noch Brons of "Berg-Erts"maar gewoon"Ferro-cement"(=Löss-met-Pyriet">) Bij woestijnstormen waaide het "lichtere Löss deel weg en bleef het Pyriet achter, dat dan ook niet in ( aeolische-)Löss-gronden buiten de Vulkaan gebieden werd terug-gevonden!)

CONCLUSIE: "Atlantis"(= Land-van-ADEN".) bestond dus slechts 200 jaar Tussen 1075-855 v.C tussen 2 "zondsvloeden" in.

Ja, dat is makkelijk gezegd! Hiermee weet je nog steeds niets! Laat ik dit zeggen: De Tig andere "Atlantis Theorieën" zijn allemaal fout want ze waren zonder meer op de Corrupte Text-vertaling gebaseerd dus, automatisch, zelf ook "corrupt"en dus fout geformuleerd!

Je vraagt je af:"Hoe kan dit"? Wel de heren"Atlantologen"hebben gewoon niet goed opgelet en met open ogen liggen te slapen( hetgeen ze zelf glashard ontkennen natuurlijk!) En wie voor 450 Euri reiskosten een dag voor 250 Euri een Stoel in een kleine zaal huurt en ook nog eens 200 Euri betaalt voor een hotelkamer, die moiet toch niet goed lekker zijn in de "Bovenkamer"?!

Collina-Girard en Georgeos-Diaz-Montexano streden om de dubieuze eer een modder-Eilandje"(Kaap-)"Spartel in de Atlantische Oceaan als "Atlantis"te betitelen.
PLato noemde de Indische Oceaan, de Wereld-Zee" Deze Hades-Acheron was de"Golf-van-Aden".

De beroemde( 2) "Zuilen van Herakles" : Kalf en Kabul, waren de ( 4 )Pylonen-van-Chronos; bij "Bab-el-Mandab. Dus bij "Gibraltar is nix geen"Atlantis"
De Cartografen hebben daar ook een Taalfout gemaakt, en de Punieërs? , die zijn dáár pas sinds de (West-)punische colonisatie van Spanje"Hyperia/Hiberia/Hesperia", van Generaal Hasdrubal , die Carhago-Nova/Cartagena en Cadiz/Gadara, stichtte, in de 2e Punische Oorlog sinds 200 vC. aangeland.)

Ook de huidige geografie , met de "Atlas-Gebergte in Marocco/Marukesh, klopt niet! Plato leefde 427-347 rond 366 schreef hij zijn( 3)"Dia-logen". In de Latijnse vertaling zijn natuurlijk RO-meinse geografische termen gebruikt, die kende Plato dus niet! De Azoren als de Gelukzalige Eilanden/Elyseum/islas fortunates, dat was allemaal Nep, Het "Eiland" Escheria, was Socotra( Socotera)bij Zuid-Jemen

"Klein-Azië" waaraan steeds gedacht wordt als Plato het Geo-woord"Azië"gebruikt is een RO-mein-se provincie-naam, ("Asia-Minor.")die bestond tijdens "Plato"dus niet!

Op "Melos"een grieks Cycladen eilandje met een zeer slimme/handige conferentiezaal-Verhuurder ( 250 Euri per stoel per dag!)was in 2005 een "Atlantis-Conferentie-2005"gehouden, waar de ( 55-)Deelnemers een protocol mopersten ondertekenen dat ( Nota-Bene!)de Latijnse vertaling de originele en waarheidsgetrouwe vertaling was van Plato's Atlantis-dialogen( met 25 Referentie-Punten!( ik mocht niet meedoen, mijn "ABSTRACT"vwas in "Arial"ipv het voorgeschreven :"New Times roman".

BENT U daar nog? In 2008 is de 2e"Atlantis Wereldconferentie-2008" bedacht; Daar zulllen de Goden hartelijk lachen om de stomme fouten die de heren Academici,( Oceanografen natuurlijk!)in 2008 hebben gemaakt!

Helaas hebben de Jemenieten in hun blijdschap over de onafhankelijkheid van Aden-Protectoraat van de Britten, zo veel Feestgevierd met hun "Vrolijke Burgeroorlogen"geinspireerd dd Sovjetunie, dat ze nu geen Fondsen meer hebben voor het Atlantis-Tourisme in de Haven van Aden, laatstaan dat ze geld hebben om "Atlantis"uit te graven van onder het ( Wadi-Tuban-)rivierslip!

Om toch een Tipje van de "Sluier"op te lichten een "Preview"zeg maar, LEES de Onderschrift! Begrijp je het nog niet? Dan vertel ik het later nog een keer. :) "BlueHue".

Apeiron

Apeiron

• >100 berichten
  • 134 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 20 januari 2007 - 23:33

Ik heb er een mening over ja, voor mij is Atlantis synoniem voor het Koninkrijk Gods en dat is volgens de Bijbel in jezelf te vinden :wink:
Toeval bestaat niet, er zijn alleen ervaringen

BlueHue

BlueHue

• 0 - 25 berichten
  • 15 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 21 januari 2007 - 18:06

hET kONINKRIJK gODS , DAT KLOPT WANT IN pLATO'S "aTLAntis"woonden de Titanen of "Godkoningen" maar dat is infeite het Paradijs op Aarde.( Stomme Caps-Lock!)

In het engels is Gods-Koninkrijk "Kingdom-Come". "| Atlantis is geen gezonken Wereldrijk maar een Ver-zonken Beschaving, dat zijn dus 2 vewschillende dingen die men vaak verward!

Verhalen over een Metropool of Techno-Stad die"intact"zou zijn nedergedaald op de zeebodem het liefst in Zuid-Amerika( Dysneyfilm!) zijn onzin of beter vertaalfout onzin!

OVERIGENS, de vorige poster heeft "geen inhoudelijk"commentaar over mijn Artikel gepost, was dat de bedoeling? of weet U niets te vertellen over het historische ATLANTIS? ik zag al U heeft er geen echte mening over want Dit onderwerp laat U koud.

Waarschijnlijk vindt U een schaal roomijs met Aardbeiensaus er op, ook "Het Koninkrijk Gods"! Hoogachtend "BlueHue" :)

Mrtn

Mrtn

• >1k berichten
  • 4220 berichten
  • VIP

Geplaatst op 21 januari 2007 - 21:49

BlueHue: ik ben blij dat je teksten al minder kleurig zijn, maar nu word ik helemaal kriegel van je overvloed "aanhalingstekens" en hoOfdLEtteRs :)
Zou het waarderen als je dat wat kan minderen.
Of course, the theory of relativity only works if you're going west.
-Calvin-

Veertje

Veertje

• >5k berichten
  • 6713 berichten
  • VIP

Geplaatst op 22 januari 2007 - 09:29

hET kONINKRIJK gODS , DAT KLOPT WANT IN pLATO'S "aTLAntis"woonden de Titanen of "Godkoningen" maar dat is infeite het Paradijs op Aarde.( Stomme Caps-Lock!)

Je keyboard heeft zeker ook geen backspace of delete knop?

In het engels is Gods-Koninkrijk "Kingdom-Come".  "| Atlantis is geen gezonken Wereldrijk maar een Ver-zonken Beschaving, dat zijn dus 2 vewschillende dingen die men vaak verward!

Wat bedoel je met dat verschil tussen gezonken en verzonken? Je schreef toch ook dit:

"Atlantis"was een niet-cirkelvormige maar ovale havenstad die pas ontstond op een Land-verbonden vulkaan-Atol, dat door een aaardbeving in 1075 vC. met het sediment van een rivier-gevuld werd, TOEN pas konden er mensen in de uitgedoofde / ondergelopen-vulkaancrater wonen. Helaas kwam er een 2e Aardbeving 200 jaar later en toen zonk de Krater die al reeds half was verzonken

-------------------------------
Verder:

Verhalen over een Metropool of Techno-Stad die"intact"zou zijn nedergedaald op de zeebodem het liefst in Zuid-Amerika( Dysneyfilm!) zijn onzin of beter vertaalfout onzin!

Bron???

OVERIGENS, de vorige poster heeft "geen inhoudelijk"commentaar over mijn  Artikel gepost, was dat de bedoeling? of weet U niets te vertellen over  het historische ATLANTIS? ik zag al U heeft   er geen echte mening over want. Dit onderwerp laat U koud.

Een beetje minder mag ook wel. Hoe weet je of dit onderwerp hem koud laat? Voor een inhoudelijke reactie is er zoiets als een onderbouwde, goed gestructureerde inhoud nodig. Anders valt er nergens zinnig op te reageren.
Van iemand die een abstract heeft geschreven voor een Atlantis conferentie verwacht ik toch op z'n minst wat bronvermelding en structuur.

"Atlantis"is niet van 9.000 voor Chr. Welnee! Plato overdreef om het "Verhaal" extra oud te maken.

en even verderop:

nogmaals en dat beschrijft Plato, alsof het in 1055 vC gebeurde!

[rr]

Op "Melos"een grieks Cycladen eilandje met een zeer slimme/handige conferentiezaal-Verhuurder ( 250 Euri per stoel per dag!)was in 2005 een "Atlantis-Conferentie-2005"gehouden, waar de ( 55-)Deelnemers een protocol mopersten ondertekenen dat ( Nota-Bene!)de Latijnse vertaling de originele en waarheidsgetrouwe vertaling was van Plato's Atlantis-dialogen( met 25 Referentie-Punten!( ik mocht niet meedoen, mijn "ABSTRACT"vwas in "Arial"ipv het voorgeschreven :"New Times roman".

Arme jij! Alweer een "opmaak" probleem. Of zou het een andere reden gehad hebben?

Je vraagt je af:"Hoe kan dit"? Wel de heren"Atlantologen"hebben gewoon niet goed opgelet en met open ogen liggen te slapen( hetgeen ze zelf glashard ontkennen natuurlijk!) En wie voor 450 Euri reiskosten een dag voor 250 Euri een Stoel in een kleine zaal huurt en ook nog eens 200 Euri betaalt voor een hotelkamer, die moiet toch niet goed lekker zijn in de "Bovenkamer"?!

Rancuneus? Als jouw abstract was goedgekeurd, zou jij niet zijn gegaan dan? En als wel, zou jij dan ook niet lekker geweest zijn in je bovenkamer?

BENT U daar nog? In 2008 is de 2e"Atlantis Wereldconferentie-2008" bedacht; Daar zulllen de Goden hartelijk lachen om de stomme fouten die de heren Academici,( Oceanografen natuurlijk!)in 2008 hebben gemaakt!

Wat let je? Zet je abstract in "New Times Roman" en laat ze een poepie ruiken!
I am not young enough to know everything - Oscar Wilde

Troy

Troy

• >100 berichten
  • 206 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 22 januari 2007 - 15:09

In het engels is Gods-Koninkrijk "Kingdom-Come".

Nee. "Your Kingdom come" is een regel uit het Gebed des Heren (ook wel: Onze Vader), in het Nederlands weergegeven als "Uw Koninkrijk kome". Het Engels voor "Gods Koninkrijk" is "Kingdom of Heaven" of "Kingdom of God".

BlueHue

BlueHue

• 0 - 25 berichten
  • 15 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 22 januari 2007 - 15:47

Nadat de ge-zonken Beschaving was ver-dronken werd een ver-zonken Beschaving genoemd, echter de locatie van deze beschaving bleef boven water bestaan doch alles was door een Tsunami verzopen; een verzopen en dus geen gezonken Beschaving dus! In het frans een:" Ille-civilisé in-ondue" in het engels een "sunken civilisation" maar het woord "Submerged"betekend verzopen of"ondergedoken". Het idee is verzopen maar in gedachten is de Atlantis-beschaving text-litterair alleen maar in het bewustzijn "ondergedoken"als"-tydelyk-dode-beschaving"om weer te reizen("Atlantis-Rizing".)

Als mijn buren 34 keer inbreken en 1.000 boeken van mij"per-ongeluk"als vuilnis naar de sloper brengen komen ze toch echt niet weder uit enige diepte opgedoken.
Mijn schade-advocaat wil geen rechtsprocedure tegen mijn (ex-)buren instellen, omdat die in hun onschuld bij het weggooien van ( o.a.150 jaar oude)antiquarische studie-boeken en 40.000 ansichten in ruim 36 jaar verzameld; een gevaarlijke oud-papier hobby zagen van een 'geschiedenisboeken-verslaafde excentrikeling.
í
ntrensieke schade: 70.000 euro( het was toch maar oud-papier vonden de opruimerige huisvrouwen DUS"mocht het weg".Ik moest "vrolijk" blijven, ondanks deze beschavings-cultuur-levenswek verlies, ander werd ik manies/psychoties depressief! ( mijn eigen vrouw is weggelopen omdat ze niet tegen mijn verzamelwoede kon. Foutje, moet-kunnen.)

Wat betreft "HighLights" mijn vorige Avatar was"Grumpy" je weet wel dat diamantmijn-kaboutertje dat tegen de Heks vecht! en niet houdt van vage/grijze website- texten. Ik geloof dat de MODERATOR, van deze THREAD met zijn Tijgertje, een geestelijke aanverwant is van Mejuffrouw: Els Geuzenbroek uit Amsterdam?! die op haar Website ook graag 'dikschrijvers' bannt!

Ja ik HAD een mooi keyboard waarbij in het "Caps-Lock"symbooltje een groen lichtje ingebouwd was als het verkeerd stond, dat hielp!

maar in de moderne keyboarden zijn er wel 10 lichtjes bijgekomen met totaal onduidelijke functie( zonder de fabriekshandleiding!)maar het mooie groene lampje van het G.V.D.-Casps-Lock toetsje hebben alle fabrikanten erafgehaald.

Ik maak voortdurend tipfouten want ik heb maar één oog( het linker) en dan zie ik 1/3 van de letters niet en "Caps-Lock"is voor mij vanaf de normale kijkpositie onzichtbaar. Bij gewoon intikken kan ik niet 2-of 3D zien, wat een normaal mens voor vanzelfsprekend ziet ookal doe je een oog dicht. Dus tik ik vaak w aan als ik de r moet hebben.

ik maak zoveel typefouten dat ik ze niet eens meer corrigeer.

Mijn "ABSTRACT"was maar een Pagina lang, dat vond men tekort als proloog-introductie op 8 Pagina's. Bovendien weigerde ik de Lectors-voorwaarde te ondertekenen, dat de 25 referentie-punten die Plato voor zijn Atlantis-geografie noemde"Correct"en traditioneel"zouden zijn. ( Hij noemt immers de koning van Atlantis:"Atlas" ipv: " Epimetheus" of "Broer-van-Chronos" Atlas is geen eigen-naam maar betekend slechts "Koning-van-Athe".

En TJA die "bronnen" ik lees alles wat los en vast zit, Als 55 Atlantologen met hele pagina's vol "bronnen" 55 keer de Plank missloegen vanwegen een over het hoofd geziene maar essentieel/cruciaal vertaalfoutje, wat heeft hier bronvermelding dan voor nut?!

Om van alle "Bronnen"af te zijn vermeld ik gewoon:"Velikovsky-Eeuwen-in-Chaos"1949-1950. Punt. Die heeft tientallen pagina's vol text-bronnen geciteerd die vaak niet eens meer te raadplegen zijn( door catalogus-reorganisaties in tijdschrift-artiekelen de laatste 50 jaar, in de VS bijvoorebeeld) Bovendien staat de griekse Mythologie ook zonder bronvermelding redelijk vast-gecanoniseerd. Nog voor het Christen( Vulgaatvertaling St Jerome Leptis magna 410 ad.) en het Jodendom( Masoreten/mishna canonisatie.)600Mad.)

PS dank voor Uw"inhoudelijk"commentaar, maar het had best wel wat meer"inhoudelijk"mogen wezen"ook zonder"tegen-bronnen".) :) :)
[rr]

EelcoStorm

EelcoStorm

• >250 berichten
  • 289 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 22 januari 2007 - 15:54

Deze kerel ken ik wel van een ander forum, waar hij 'bijdroeg' onder de naam 'Witte Olifant':

http://www.geschiede...opic,88.45.html

Toen sneed ie net zoveel hout...

Eelco

BlueHue

BlueHue

• 0 - 25 berichten
  • 15 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 22 januari 2007 - 17:45

Deze kerel ken ik wel  van een ander forum, waar hij 'bijdroeg' onder de naam 'Witte Olifant':

Toen sneed ie zoveel vuur hout...nu eikenhout !

Eelco

Beste Mijnheer Eelco, bedankt voor je link naar mijn "bijdrage"van 2 jaar terug sindsdien heeft niemand die Thread verder gevoerd, inmiddels heb ik mijn Profielschets uitspraak gewijzigd, ik hoop dat je er nu WEL wijzer uit kunt worden.
De huidige monitor( met dat Tijgertje-Avatar!) was toen nog niet aanwezig met zijn VET-gedrukt afkeer.)

BlueHue

BlueHue

• 0 - 25 berichten
  • 15 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 22 januari 2007 - 17:50

In het engels is Gods-Koninkrijk "Kingdom-Come".

Nee. "Your Kingdom come" is een regel uit het Gebed des Heren (ook wel: Onze Vader), in het Nederlands weergegeven als "Uw Koninkrijk kome". Het Engels voor "Gods Koninkrijk" is "Kingdom of Heaven" of "Kingdom of God".

[rr] In een James Bond Film staat dat de slechterikken in stukken zijn geblazen "Blown to Kingdom-Come" dat is dus slang, voor"; "Blown-to smithereens".

Mrtn

Mrtn

• >1k berichten
  • 4220 berichten
  • VIP

Geplaatst op 22 januari 2007 - 18:32

BlueHue, zo behandel je medegebruikers op dit forum niet. Of ik nou mod ben of niet..
Je hebt PB.
Of course, the theory of relativity only works if you're going west.
-Calvin-

Veertje

Veertje

• >5k berichten
  • 6713 berichten
  • VIP

Geplaatst op 22 januari 2007 - 19:45

Deze kerel ken ik wel  van een ander forum, waar hij 'bijdroeg' onder de naam 'Witte Olifant':

Toen sneed ie zoveel vuur hout...nu eikenhout !

Eelco

Beste Mijnheer Eelco, bedankt voor je link naar mijn "bijdrage"van 2 jaar terug sindsdien heeft niemand die Thread verder gevoerd, inmiddels heb ik mijn Profielschets uitspraak gewijzigd, ik hoop dat je er nu WEL wijzer uit kunt worden.
De huidige monitor( met dat Tijgertje-Avatar!) was toen nog niet aanwezig met zijn VET-gedrukt afkeer.)

Laatste reactie voordat jij weer postte was 30 december 2006 hoor: http://www.geschiede...23.html#msg4423 .
Daar heb je nooit op gereageerd. Pas vandaag heb je maar weer eens iets geplaatst onder je naam Alexander Muster. En waarom je het daar ook over de moderator met Tijger avatar hebt (Mrtn dus, mijn vriendelijke collega), dat mag Joost weten. ( http://www.geschiede...52.html#msg4452 ) . Ik ben niet zo aardig als Mrtn en gooi deze topic op slot. Redenen: Topic gaat nergens over door je weigering om bruikbare bronnen te geven. Verder, een collega belachelijk maken die je vriendelijk verzoekt om je aan de regels op dit forum te houden, chitchat (wat heeft jouw ex-vrouw met Atlantis te maken), uit de hoogte doen tegen andere gebruikers (Apeiron), etc. etc.
-slotje-
I am not young enough to know everything - Oscar Wilde

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures