hoe schadelijk zijn medicijnen?

Moderator: ArcherBarry

Reageer
Berichten: 7

hoe schadelijk zijn medicijnen?

hallo,

ik vroeg me af,hoe schaddelijk sommige medicijnen zijn in leeftijdgroepen. zal het snel overschakkelen van medicijnen schadde kunnen en zo ja hoe komt dat? als men in de leeftijd bijna 16 zit. kunnen anti-psygose middelen erg slecht zijn?

weet iemand mischien hoe zulk soort middelen werken?

kus shiva

Berichten: 6

Re: hoe schadelijk zijn medicijnen?

Medicijnen worden via het lever afgebroken , of gewoon uitgescheiden.

Wanneer iemand te veel of een rare combinatie van verschillende medicijnen inneemt kunnen de gevolgen varieren van ernstig tot zeer ernstig de reactie van het lichaam op bepaalde stoffen is erfelijk en is dus vaak niet bij iedereen hetzelfde. Deze stoffen zwerven dan door je lichaam , die stoffen zijn ervoor gemaakt om een bepaald effect te creeeren voor een speciek orgaan enz het kan van alles zijn, er zijn namelijk zo veel soorten medicijnen ,maar een voorbeeld kan zijn dat je bloed in een keer begint te stollen, je voelt je duizelig, en je gedrag zou niet meer te vergelijken zijn met het normale (zoals drugs). Misschien kun je een aantal voorbeelden geven van medicijnen die jij in gedachte had.

Gebruikersavatar
Berichten: 2.116

Re: hoe schadelijk zijn medicijnen?

Wanneer iemand te veel of een rare combinatie van verschillende medicijnen inneemt kunnen de gevolgen varieren van ernstig tot zeer ernstig


Uiteraard is het ook mogelijk dat er niets bijzonders gebeurd, het hangt er maar net vanaf welke stof het is.
β-Damascenon en maneschijn

Gebruikersavatar
Berichten: 1.349

Re: hoe schadelijk zijn medicijnen?

Als je een specifieke combinatie van medicijnen in gedachte had: vraag het je apotheker. Die is de expert op het gebied van bijwerkingen van medicijnen en het combineren of overschakelen van verschillende stoffen.
Give a man a fire, and he's warm for a day. Set him on fire, and he's warm for the rest of his life!

Re: hoe schadelijk zijn medicijnen?

Ik ben al jaren aan de antidepressiva, ik voel me goed, maar weet niet of dat nogsteeds door de medicijnen komt..ik wil niet stoppen, want straks word ik weer depri, maar aan de andere kant.. hoe slecht zal het wel niet voor je zijn om dit jarenlang te slikken?

Gebruikersavatar
Berichten: 1.349

Re: hoe schadelijk zijn medicijnen?

Zoals ik al zei, vraag het eens aan je apotheker. Die heeft jarenlang ervaring met dit soort dingen en kan je alles vertellen over de mogelijke effecten van stoppen danwel doorgaan met slikken.
Give a man a fire, and he's warm for a day. Set him on fire, and he's warm for the rest of his life!

Berichten: 106

Re: hoe schadelijk zijn medicijnen?

Geneesmiddelen zijn, hoe mooi de naam ook klinkt, in zekere mate schadelijk. Het zijn immers lichaamsvreemde stoffen en het lichaam wil die stoffen niet houden. Daarom worden ze gemetaboliseerd (omgezet in onschadelijke/inactieve stoffen) en/of uitgescheiden. Niet ieder geneesmiddel is even schadelijk. Antidepressiva bestaan er in verschillende klasses (tricyclisch en niet-tricyclisch), maar voor zover bekend is zijn er geen ernstige gevolgen indien de dosering niet te hoog wordt. De apotheker weet er waarschijnlijk meer over, ik heb net namelijk even op de site van Farmacotherapeutisch Kompas gekeken en daar kon ik niets vinden over schadelijke gevolgen op lange termijn.
Discovery consists of seeing what everybody has seen and thinking what nobody has thought.

Berichten: 4

Re: hoe schadelijk zijn medicijnen?

thx voor je uitleg/reactie

Reageer