Lichtpollutie

Moderators: Michel Uphoff, jkien

Reageer
Berichten: 17

Lichtpollutie

hallo,

gisterenavond ging ik vol spanning mijn gloednieuwe en eerste telescoop eens testen...

maar dankzij de enorme lichtvervuiling in ons vlaams belgenlandje kon ik bijna niks zien! ik woon nu wel tussen een paar steden in maar had tot op heden geen flauw idee hoe erg het gesteld is.

kent er iemand goeie locaties in belgie waar dit probleem minder manifest aanwezig is?

alvast bedankt.

kris.

Gebruikersavatar
Berichten: 4.161

Re: Lichtpollutie

Geen idee waar je woont, maar ga weg van de steden, daar wordt licht geproduceerd. Ik neem aan dat je in de Ardenne prachtig sterren kan kijken. Andere tip is ga de hoogte in, hoe hoger, hoe beter je sterrenhemels zijn. Misschien kan je een keer een paar dagen naar de Alpen toe, mooi sterrenkijken daar.
De tekst in het hierboven geschreven stukje kan fouten bevatten in: argumentatie, grammatica, spelling, stijl, biologische of scheikundige of natuurkundige of wiskundige feiten kennis. Hiervoor bied StrangeQuark bij voorbaat zijn excuses aan.

Gebruikersavatar
Berichten: 1.010

Re: Lichtpollutie

in ieper is het ook behoorlijk donker

en ze houder er elk jaar een starparty http://www.astrolab.be/starnights/2005/aankondiging/

Berichten: 17

Re: Lichtpollutie

ik woon kort tegen brussel,maar vertrek binnenkort naar de provence. MET mn skywatcher onder de arm natuurlijk :wink:

ik veronderstel dat daar heel wat meer sterretjes te zien zijn....ben echt benieuwd en ongeduldig wat ik daar ga kunnen waarnemen.

Gebruikersavatar
Berichten: 4.161

Re: Lichtpollutie

Veel plezier.
De tekst in het hierboven geschreven stukje kan fouten bevatten in: argumentatie, grammatica, spelling, stijl, biologische of scheikundige of natuurkundige of wiskundige feiten kennis. Hiervoor bied StrangeQuark bij voorbaat zijn excuses aan.

Reageer