Sportblessures

Moderator: ArcherBarry

Gesloten
Berichten: 1

Sportblessures

Geachte

Na scheuring van de binnenenkelband (voet omgezwikt tijdens voetbalmatch) kreeg ik een gips aangemeten gedurende een maand. Daarna volgde ik negen kine beurten waarbij er allerlei oefeningen gedaan werden teneinde de enkelband weer sterk en soepel te maken. Toch blijf ik zeven maanden na de feiten nog met een zwelling ter hoogte van de enkel zitten. Mijn kine zegt mij dat dit normaal is. ik voel echter tijdens fysieke activiteit een oplopende warme, vochtige pijn. Na tien minuten lopen of een halfuurtje wandelen moet ik mij beperken tot manken en zwelt mijn enkel nog meer op.

Zonder MNR scan maar met CT scan gaf mijn dokter de volgende diagnose: synovitis oftewel ontsteking aan de slijmvliezen tussen het bot va mijn been en het bot van mijn enkel, met de pijn en zwelling tot gevolg.

Ik kreeg een Aircast FP Walker aangemeten en rust gedurende 6 tot 8 weken.

Nu was mijn vraag wat synovitis juist is en of dit wel te genezen valt? Ik lees op internet allerlei verhalen dat dit gelinkt zou zijn aan arthritis en voor sommigen nooit meer weggaat.

Mijn tweede vraag was of deze ontsteking zou kunnen voortkomen van het gebruik van een gips? Of ontsteekt iets door beweging?

Mvg

Kickero

Gebruikersavatar
Berichten: 6.058

Re: Sportblessures

Beste Kickero,

Het is niet de bedoeling van dit forum om persoonlijke problematiek te behandelen. Voor medische vragen omtrent je gezondheid kun je het beste contact opnemen met je behandelend arts. Zie ook: http://www.wetenschapsforum.nl/index.php?showtopic=8570

Dit topic gaat op slot.
That which can be asserted without evidence can be dismissed without evidence.

Gesloten